eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworewizja w domu? dot. sprawdzania nielegalnosci oprogramowania › Re: rewizja w domu? dot. sprawdzania nielegalnosci oprogramowania
  • Data: 2003-12-02 10:09:47
    Temat: Re: rewizja w domu? dot. sprawdzania nielegalnosci oprogramowania
    Od: "Leszek" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Adamiak" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bqhhug$5ef$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > od kilku dni dochodza do mnie plotki ze ?policja?prokuratura?czy ktos
    > taki chodzi po domach gdzie ktos ma podpieta siec komputerowa i sprawdzaja
    > legalnosc oprogramowania, wlepiaja jakies kary /etc.

    "Polecam dla tych co juz srali pod siebie, ze im za MP3 albo divx-y kompa
    zarekwiruja ;)

    http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AI
    D=/20031129/TEMATYDNIA/31128020

    PYTANIE: Jaka jest skala policyjnej kampanii antypirackiej?

    ODPOWIEDZ:
    Nadzorowane jest jedno duże postępowanie związane z piractwem
    komputerowym, prowadzone przez gorzowskich policjantów - dowiedzieliśmy
    się w Prokuraturze Rejonowej w Zielonej Górze. W tej sprawie wydanych
    zostało 48 prokuratorskich postanowień o przeszukaniu, które dotyczą
    jednej szkoły, jednego przedsiębiorstwa w podzielonogórskich Cigacicach
    oraz pomieszczeń mieszkalnych. W aktach prokuratury znajdują się 42
    protokoły przeszukań. Pięć razy policjanci wchodzili do mieszkań "na
    legitymację". Działo się to podczas długiego weekendu i funkcjonariusze
    nie mogli czekać na pozwolenie prokuratora. 26 osobom przedstawiono
    zarzut popełnienia przestępstwa. Pięć osób jest nieletnich, a wobec
    pięciu zastosowano zabezpieczenie majątkowe. "Zarekwirowano" 25
    jednostek centralnych komputera, ponad 2 tys. płyt DVD, VCD, CDR.
    - Podkreślam, że w każdym przypadku chodziło o zwielokrotnianie
    programów, a nie o ich posiadanie - podkreśla zielonogórski prokurator
    rejonowy Marek Borzym. - Na przykład nie ścigamy osób, które mają pliki
    MP3 lub filmy ściągnięte z internetu.

    tyle halasu o jedno dochodzenie... niektorzy juz nawet plyty na dzialkie
    do sasiada wywozili

    paranoja..."

    Pozdr
    Leszek