  • Data: 2002-04-04 23:05:21
    Temat: Re: rekojmia a uzywane rzeczy
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 3 Apr 2002, LFC wrote:
    [...]
    >+ > Czy to była umowa kupna-sprzedaży ? [...]
    >+ > osobami fizycznymi bezpieczniejszym sposobem jest pośrednictwo
    >+ > w sprzedaży: kupujesz od "dostawcy", nie handlarza - i wtedy
    [...]
    >+ Z tego, co ja zrozumiałem czytając KC, to rękojmię za way ukryte można
    >+ wyłączć tylko w obrocie z klientem nie będącym odbiorcą końcowym i wymaga
    >+ to jakiejś formy umowy. Mylę się?

    "Odbiorcy końcowego" przyczepił się już Gwidon :)

    A mi chodziło o to, że jeśli ktoś jest POŚREDNIKIEM to *on*
    ci towaru NIE sprzedaje ! Przykładem autokomisy - które skutecznie
    (*SKUTECZNIE*) wyłączają odpowiedzialność za wady prawne.
    Po prostu - przychodzisz do "sklepu" ale zawierasz umowę
    kupna-sprzedaży nie ze "sklepem" a z "panem X" który dany
    towar dostarczył. A "sklep" nie jest 'sklepem' tylko punktem
    pośrednictwa biorącym prowizję od obrotu :)
    Owszem, przepisy np. podatkowe inaczej traktują pośrednictwo
    (wyłączenia z ryczałtu itp) niż sprzedaż - ale to inna działka,
    a ZAKAZU pośredniczenia nie ma.

    Acha - jeśli wystąpi wada ukryta to goto "pan X", bo
    przecież "sklep" ci nic nie sprzedawał ;)

    BTW: tak, zauważyłem że "w tym temacie" nie był to pośrednik !

    Pozdrowienia, Gotfryd