  • Data: 2002-09-28 15:07:31
    Temat: Re: reklamacja - po dwóch tygodniach....
    Od: "Konrad" <k...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "mikro" <m...@p...fm> wrote in message
    news:an3k6e$5hd$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Witam!!
    >
    > Na początku chciałbym opisać sprawę, a mianowicie
    > 10.09 oddałem swój telefon komórkowy do naprawy (nie pierwszy raz) i teraz
    > serwis ma dwa tygodnie na naprawę, jak się okazuje w poniedziałek mija
    > termin dwóch tygodnii a telefonu nie ma!! W takim razie chciałbym się
    > dowiedzieć co mogę w tej sytuacji zrobić??Czy jest możliwość aby serwis
    > zwrócił mi pieniądze lub oddał nowy aparat??
    >
    > Z góry dzięki za odpowiedź Mariusz

    Witam,
    Nie dalej jak miesiac temu cwiczylem podobna sprawe z serwisem amortyzatorow
    samochodowych. Pzreciagali sprawe wiec poszedlem do prawnika Federacji
    Konsumentow. Oto co uslyszalem:
    1. Za wszelka cene utrzymywac, ze reklamacja byla skladana na podstawie
    rekojmi a nie gwarancji. Jedynie rekojmia jest regulowana przez prawo (KC),
    gwarancja jest umowa miedzy stronami i moze zawierac informacje o tym, ze
    producent ma powiedzmy 30 dni na naprawe.
    2. Miec potwierdzenie na pismie zlozenia reklamacji( to jak rozumiem masz).
    3. Nie rozmawiac za czesto z serwisem by jego pracownicy nie zrozumieli, ze
    wyrazasz zgode na przedluzenie terminu rozpatrzenia reklamacji (wystarczy
    ponoc ustna zgoda przy swiadkach - nie koniecznie pisemna) - tu doradzano mi
    zachowanie umiaru w slowach, ktore mozna interpretowac za zgode na
    przedluzenie terminu.
    4. Po uplywie 21 dni przewidzianych w rozporzadzeniu RM na rozpatrzenie
    reklamacji wystosuj pismo do serwisu precyzujac swoje zadania (np. zwrot
    pieniedzy lub wymiana na nowy aparat), oraz wyznaczajac termin ich
    zaspokojenie np. 7 dni. Musisz to zrobic na pismie i miec potwierdzenie
    otzrymania od serwisu. Mozesz to pismo wyslac do nich listem poleconym za
    potwierdzeniem odbioru.
    5. Powinno to pomoc. Jesli nie to pozostaje Ci mediacja Federacji
    Konsumentow, Sad polubowny (o ile zgodzi sie na to serwis) lub Sad
    Powrzechny...

    Zycze powodzenia
    Konrad