eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja i odstąpienie od umowyRe: reklamacja i odstąpienie od umowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
    et.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja i odstąpienie od umowy
    Date: Wed, 11 May 2005 23:08:27 +0200
    Organization: W-news
    Lines: 51
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    References: <p...@o...pl> <d5r7vu$rdg$1@news.onet.pl>
    <p...@o...pl> <d5r9o2$5vr$1@news.onet.pl>
    <u...@4...net>
    <d5sgjk$hfp$1@nemesis.news.tpi.pl> <d5t5si$4rg$1@news.onet.pl>
    <p...@o...pl>
    NNTP-Posting-Host: behemot.onecik.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1115845978 8441 212.244.152.64 (11 May 2005 21:12:58
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 May 2005 21:12:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: Xnews/??.01.30 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32) Hamster/2.0.6.0
    X-Geek: GJ/GS d? s+:+ a- C++ UL++ P L++ !E W++ N++ o? K- w O- M- V- PS+ PE++ Y+ PGP-
    t+ 5? X R- tv-- b+ DI D+ G+ e+++> h r- z?
    X-Face: '!{>.f"J+*,g}^p7^Bz0%B^WBoIyl2B$%lct|tn!is!!ywDe*e#crwSq\fb>B6|Gy5$nGg/J\"<i/
    4y"jcO8<BgAQX]]r?B,:O!-klf@3^}g,lcVI^dEM~l/yO$y3Y}XVS2n{CIBEoGHIS%yL.!1EoWy+e
    =$r7*<<Ae"chtWd&lA6gV
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:296835
    [ ukryj nagłówki ]

    astrino <a...@o...pl> wrote:

    > :) Nawet o tym nie pomyślałem, myślałem że będę musiał czekać i jestem
    > skazany na ich łaskę i nie łaskę. A tu proszę. Piękny artykuł (13).
    > Mam tylko wątpliwości co do znaczenia tego artykułu. Czy nie odnosi
    > się on do tego, że fakt wydania gwarancji w momencie zakupy nie odbiera
    > mi prawa do korzystania (ewentualnego) z prawa do odstąpienia od umowy.
    > Bo mógłby ktoś pomyśleć, że skoro mam gwarancję, to nie mogę
    > odstąpić od umowy. Czy nie po to został stworzony ten artykuł.

    Generalnie tak.

    > Trochę mało klarowne jest to co napisałem. Ale chodzi mi o to czy artykuł
    > ten mówi o samym fakcie wydania gwarancji, czy o skorzystaniu z niej.

    W specyficznych warunkach rowniez to. Wyobraz sobie ze teraz naprawa
    w trybie gwarancyjnym przedluza sie ponad zadeklarowany [albo i nie] w
    karcie gwarancyjnej okres. Z chwila uchylenia przez ustawe o szczegolnych
    warunkach[...] wiekszosci semimperatywnych przepisow o gwarancji z KC
    mozesz doszukac sie w tych dokumentach roznych kwiatkow. W szczegolnosci
    przetrzymywanie w nieskonczonosc towaru konsumpcyjnego w naprawie w trybie
    gwarancji jesli mialoby blokowac skorzystanie z rezimu zgodnosci z umowa
    naruszaloby to istotnie uprawninia kosumenta.
    Poczekaj spokojnie do powrotu sprzetu z naprawy gwarancyjnej jesli okres
    nie bedzie znaczaco dluzszy niz 14 dni. Dopiero potem - gdyby sie to
    przedluzalo ponad miare - rusz od strony zgodnosci z umowa. Zreszta ten trb
    nic specjalnego nie oferuje - jedyna scisla kwestia jakiej mozna uczepic
    sie w trybie ustawowym to te 14 dni na odpowiedz sprzedawcy [a nie np:
    producenta] na uznanie reklamacji. Pozostale kwestie sa palcem na wodzie
    pisane - same pojecia niedookreslone bez nawisu orzecznictwa [w odrozniniu
    od ugruntowanej od lat rekojmi].
    Niemniej nie ma czegos takiego jak obowiazek wymiany czy generalna
    mozliwosc odstapienia od umowy jesli niezgodnosc ujawni sie w ciagu
    pierwszych 6 miesiecy. To domniemanie dotyczy tylko i wylacznie przyczyny
    niezgodnosci [co tez jest srednio korzystne - przy rekojmi sady odracaly
    zazwyczaj ciezar dowodowy z art 6 kc i w praktyce przez caly okres to
    sprzedawca musial uwolnic sie od odpowiedzialnosci przez wykazanie ze
    wadliwosc byla zawiniona przez konsumenta]. Nie ma tez uprawninia do
    zadania zwrotu ceny przy 2 naprawie - oczywiscie to, o czym pisal Dodi,
    czyli naprawianie w nieskonczonosc raz za razem wyczerpuje znamiona
    "narazania konsumenta na znaczne niedogodnosci" zwiazene z naprawa i
    umozliwia odstapienie od umowy - dopiero co mialem taka sprawe z pralka
    pioraca bez wody, przy ktorej sprzedawca [a wlasciwie podmiot trzeci ktorym
    sie poslugiwal] wymyslil sobie ze bedzie naprawial to w nieskonczonosc. NA
    szczescie skonczylo sie OK w zwiazku z odstapieniem od umowy.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938
    Stop dla patentow na oprogramowanie! Dodaj swoj glos:
    http://patenty.komada.org/index.php

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1