    From: Jubei <j...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie o art.233/234 KK - do praktyków - długie i zawiłe
    Date: Wed, 26 Mar 2003 22:56:31 +0100

    On 25 Mar 2003 17:27:38 +0100, a...@p...onet.pl wrote:

    > -to jest art. 233 czy 234 ?

    Trudno przy tak opisanym stanie faktycznym wypowiedzieć się jednoznacznie.
    Jednak nie ma czym marwtić:) Kwalifikacji prawnej czynu dokonuje organ
    prowadzący postępowanie przygotowawcze i nie trzeba jej określać w
    zawiadomieniu o przestępstwie. Poza tym oba przestępstwa są ścigane z
    urzędu.

    > -czy składanie ma sens -
    > może poskutkować kwitem że matce zdarza się mijać z prawdą ?

    No cóż, taki "kwit" może mieć w nagłówku "Wyrok w imieniu RP...", a to już
    daje duże "możliwości" :)

    > -czy można składać zawiadomienie przed zakończeniem
    > postępowania w prokuraturze z art.157 ?

    Można.

    > -czy to ze będzie umorzenie ma jakiś wpływ ?

    Rozumiem, że pytania dotyczy wpływu na postępowanie dot. fałszywych
    zeznań/oskarżeń. Nie jestem na 100% pewny czy "jakiegoś"(bardzo szerokie
    określenie) wpływu nie wywrze, ale raczej nie. Poza tym nie wiem jaka jest
    podstawa umorzenia (chyba będzie to umorzenie z art. 322 par. 1 kpk
    "postępowanie nie dostarczyło podstaw do wniesienia aktu oskarżenia", bo
    uszkodzenie ciała z art. 157 par. 2 kk jest przestępstwem
    prywatnoskargowym)

    > -jaki wpływ ma to ze postępowanie prok. dotyczy pobicia córki
    > a zawiadomienie ma dotyczyć części zeznań MATKI
    > tyczących jej rzekomego pobicia przez OJCA,
    > czyli części nieobjętej postępowaniem prok.
    > ale jednak związanego ze sprawą ?

    Wpływ na co?

    > -czy można wnioskować o prowadzenie postepowania tylko przez prokuraturę
    > (matka jest policjantką) ?

    Nie trzeba wnioskować. Obecnie w sprawach, w których podejrzanym jest
    funkcjonariusz Policji prowadzi się śledztwo. Śledztwo zaś prowadzi
    prokurator.

    > -czy warto brać adwokata (czy pomoże) ?

    Zawsze lepiej mieć kompetentnego pełnomocnika, jednak trudno mi
    jednoznacznie odpowiedzieć czy pomoże.

    --
    Jubei