  • 1. Data: 2003-03-25 16:27:38
    Temat: pytanie o art.233/234 KK - do praktyków - długie i zawiłe
    Od: a...@p...onet.pl

    bezosobowo bo nie ma się czym chwalić:

    Jest prowadzone postępowanie przygotowawcze w prokuraturze art.157
    o pobicie córki w mieszkaniu matki przez 'chwilowego konkubenta'
    (od 2 tyg.) matki (w tle alkohol i takie klimaty).
    Zostanie zakończone umorzeniem (do 7 dni) po przyjściu prokuratora z grypy.

    Przy okazji konkuben poturbował matkę. Matka odmówiła policji złożenia
    zawiadomienia o pobiciu jej przez konkubena.
    Po wyjściu z izby wytrzeźwień konkuben zniknął
    (brak miejsca zameldowania i brak zatrudnienia).

    Córka z bratem mieszka u ojca
    (nieprawomocne postanowienie sadu rejonowego, złożona apelacja matki).

    Akta sprawy (doniesienie, notatki służbowe, zeznania konkubenta)
    są wg ojca raczej wiarygodne.
    Natomiast zeznająca w sprawie matka twierdzi że:
    'tego dnia została pobita po raz kolejny przez ojca córki'
    (swojego byłego męża), oraz że nic nie wie na temat pobicia córki
    przez 'konkubenta'. Nie składała zawiadomienia o pobiciu przez ojca.
    Są jej kwity medyczne.

    Są to zeznania fałszywe.
    Matka próbuje zrobić z siebie ofiarę przemocy domowej,
    zaczęło jej zależeć na opinii w pracy.

    Ojciec nie liczy na prokuraturę
    i zamierza złożyć zawiadomienia o składaniu przez matkę
    fałszywych zeznań o pobiciu jej przez niego.

    Pytania ojca:
    -to jest art. 233 czy 234 ?
    -czy składanie ma sens -
    może poskutkować kwitem że matce zdarza się mijać z prawdą ?
    -czy można składać zawiadomienie przed zakończeniem
    postępowania w prokuraturze z art.157 ?
    -czy to ze będzie umorzenie ma jakiś wpływ ?
    -jaki wpływ ma to ze postępowanie prok. dotyczy pobicia córki
    a zawiadomienie ma dotyczyć części zeznań MATKI
    tyczących jej rzekomego pobicia przez OJCA,
    czyli części nieobjętej postępowaniem prok.
    ale jednak związanego ze sprawą ?
    -czy można wnioskować o prowadzenie postepowania tylko przez prokuraturę
    (matka jest policjantką) ?
    -czy warto brać adwokata (czy pomoże) ?

    Pozdrawiam i
    dziękuję za konstruktywne uwagi i sugestie.

    jednak bez danych osobowych
    (przepraszam)

  • 2. Data: 2003-03-25 16:44:46
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...onet.pl...
    > Zostanie zakończone umorzeniem (do 7 dni) po przyjściu prokuratora z
    grypy.

    umorzone? prokuratura nie wystąpi o prawa rodzicielskie w odn. do matki?

    > Przy okazji konkuben poturbował matkę. Matka odmówiła policji złożenia
    > zawiadomienia o pobiciu jej przez konkubena.

    a to nie dziwi mnie to jest własnie mądrość polskich kobiet nieszanujacych
    się...

    > Córka z bratem mieszka u ojca
    > (nieprawomocne postanowienie sadu rejonowego, złożona apelacja matki).

    aha chyba o władze?

    > Akta sprawy (doniesienie, notatki służbowe, zeznania konkubenta)

    jak zeznania skoro nawiał ?

    na poniższe pytania pewnie odpowiedzą miłośnicy karnego ale mysle,że zrobią
    to z pewną ostroznością ...zebrany materiał może wskazywac na to ,że sprawa
    miała miejsce w chwili libacji w tym domu i dowody mogą wskazywać na racje
    kobiety jak i również mężczyzny a wtedy sam zainteresowany powinien podjac
    decyzje czy jest wstanie udowodnić swoje racje...
    przyjmując jednak ,że mąż nie miał nic wspolnego z tym pobiciem to jest sens
    składania o fałszowaniu ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-03-26 21:56:31
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    On 25 Mar 2003 17:27:38 +0100, a...@p...onet.pl wrote:

    > -to jest art. 233 czy 234 ?

    Trudno przy tak opisanym stanie faktycznym wypowiedzieć się jednoznacznie.
    Jednak nie ma czym marwtić:) Kwalifikacji prawnej czynu dokonuje organ
    prowadzący postępowanie przygotowawcze i nie trzeba jej określać w
    zawiadomieniu o przestępstwie. Poza tym oba przestępstwa są ścigane z
    urzędu.

    > -czy składanie ma sens -
    > może poskutkować kwitem że matce zdarza się mijać z prawdą ?

    No cóż, taki "kwit" może mieć w nagłówku "Wyrok w imieniu RP...", a to już
    daje duże "możliwości" :)

    > -czy można składać zawiadomienie przed zakończeniem
    > postępowania w prokuraturze z art.157 ?

    Można.

    > -czy to ze będzie umorzenie ma jakiś wpływ ?

    Rozumiem, że pytania dotyczy wpływu na postępowanie dot. fałszywych
    zeznań/oskarżeń. Nie jestem na 100% pewny czy "jakiegoś"(bardzo szerokie
    określenie) wpływu nie wywrze, ale raczej nie. Poza tym nie wiem jaka jest
    podstawa umorzenia (chyba będzie to umorzenie z art. 322 par. 1 kpk
    "postępowanie nie dostarczyło podstaw do wniesienia aktu oskarżenia", bo
    uszkodzenie ciała z art. 157 par. 2 kk jest przestępstwem
    prywatnoskargowym)

> [...]
    > a zawiadomienie ma dotyczyć części zeznań MATKI
    > tyczących jej rzekomego pobicia przez OJCA,
    > czyli części nieobjętej postępowaniem prok.

    Wpływ na co?

    > -czy można wnioskować o prowadzenie postepowania tylko przez prokuraturę
    > (matka jest policjantką) ?

    Nie trzeba wnioskować. Obecnie w sprawach, w których podejrzanym jest
    funkcjonariusz Policji prowadzi się śledztwo. Śledztwo zaś prowadzi
    prokurator.

    > -czy warto brać adwokata (czy pomoże) ?

    Zawsze lepiej mieć kompetentnego pełnomocnika, jednak trudno mi
    jednoznacznie odpowiedzieć czy pomoże.

    --
    Jubei