    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie
    Date: Mon, 26 Apr 2010 16:06:17 +0000 (UTC)

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > z >> ubezpieczeniem zdrowotnym. Pewnych rzeczy nie obejmuje.
    >
    > To gdzie ty żyjesz? U nas problemów takich nie ma. Ze specjalistami
    > owszem, bo są niestety w mniejszości, a prywatni drodzy jak cholera.
    > Ale konował pierwszego rażenia jest dostępny bez problemu z dnia na
    > dzień.

    Stolyca, panie. Tu wszystko jest większe i lepsze, tylko są przejściowe
    trudności...

    W praktyce to wygląda tak:
    Ze względu na koszty wynajmu choćby samych pomieszczeń (także wyższe
    wynagrodzenia personelu) i niskie stawki kapitacyjne POZ jest usługą na
    granicy opłacalności.

    Dlatego przychodnie które się decydują na POZ - robią to w ściśle
    marketingowym celu. Działa to tak:
    Mamy POZ nfzetowy, ale już na specjalistykę nie podpisujemy kontraktu.
    Dzięki temu mamy w siedzibie rzeszę ludzi, do których można powiedzieć
    w kantorku "taaak, ginekolog jest, ale prywatnie, wie pani, podły nfz
    nie dał nam kontraktu".
    I działa jak cholera.

    Ale że nfz patrzy na ręce i liczy pacjentów POZ-etowych "na łba", to
    niełatwo jest znaleźc tylu lekarzy ostatniego kontaktu żeby brac więcej.

    Efekt jest taki że w przychodniach np. na Ochocie - zwyczajnie NIE MA
    JUŻ MIEJSC. Nie zapiszesz się do takiej przychodni.

    > Wiem więcej, ale nie powiem.

    Ano nie powiem, bo to ntg. Za duży temat żeby się rozwodzić, system w
    Stanach jest dość skomplikowany, dużo różnych uwarunkowań - zbyt dużo
    żeby stwierdzić czy lepszy czy gorszy.

    W ciągu ostatnich paru lat popełniłem na ten temat trochę na grupach,
    jak Cię ciekawi moja pisanina to poszukaj pod nickiem czy adresem - nie
    zmieniałem od jakichś 8 lat.

    --
    Pozdro
    Massai