  • Data: 2006-07-28 17:15:00
    Temat: Re: przeszukanie mieszkania
    Od: "Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > witam wszystkich, archiwum juz przejrzalem, jest tam sporo na ten temat
    > ale akurat jednej rzeczy sie nie dopatrzylem. sytuacja jest taka: ktos
    > oskarzyl mnie przykladowo o kradziez treblinki do kombajnu, przyjezdza
    > policja, robia przeszukanie, szukanego zlomu nie ma ale
    > stwierdzaja-jest komputer! pewnie ma windowsa lewego! i zabieraja. moga
    > tak sobie?

    Moga jesli jest uzasadnione podejrzenie, czyli np nie masz orginalnej plytki
    ktora moglbys okazac albo kodu itp. Biegly zbada i powie.

    Generalnie w takich przypadkach chodzi o to, ze policja "nie moze" miec
    nietrafionego przeszukania - to bardzo zle wyglada, opierducha od
    naczelnika, zazalenia zainteresowanych, no i klopoty. Szczegolnie jesli bylo
    to przeszukanie na tzw szmate (na legitymacje), a nie na nakaz, bo wtedy
    odpowiedzialnosc ponosi tek kto nakazal. Raz sam widzialem akta sprawy,
    gdzie gliniarze weszli do domu na szmate i nie trafili - tego czego szukali
    nie bylo (fanty z kradziezy aut). Nie bylo tez komputerow, ani narkotykow,
    wiec co zrobili ? Zakasowali kolesiowi-studentowi chyba z 30 podrecznikow ze
    studiow,ktore mial skserowane i zrobili mu sprawe z ustawy o prawach
    autorskich. No i co ? No i okazalo sie, ze przeszukanie bylo trafione.
    Statystyka zostala zadowolona, naczelnik tez - no bo malo jest spraw z tej
    ustawy, wiec to ladnie wygladalo. Zainteresowani gliniarze dostali nagrody
    za zlapanie kolesia - po 130 zl brutto. A sam koles dostal wyroczek w
    zawiasach i jakas grzywienke. Pewnie go wywalili ze studiow przy okazji, bo
    oczywiscie informuje sie uczelnie o tym ze "poszedl akt oskarzenai w sprawie
    XY". Inna rzecz, ze facet nie byl taki swiety, bo jak sie okazalo mial te
    fanty z kradziezy aut tylko trzymal je w golebniku starego, ale to wyszlo
    duzo pozniej.

    Cezar