  • Data: 2011-03-02 00:31:34
    Temat: Re: przepisy dotyczące żywności są bardzo dobre.
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    qwerty <q...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    >
    > A później unia się dziwi dlaczego tyle ludzi ma cukrzycę / rak i inne
    > "cywilizacyjne" choroby.

    Teraz są dobre przepisy dotyczące żywności. Nawet tanie artykuły spożywcze, to
    co piszesz że zawartość szynki w szynce 40%, pomimo wielu czasami dziwnych
    składników nie mogą nikomu zaszkodzić i są pelnowarościowym i smacznym
    jedzeniem. Bo czy moze zaszkodzić wyrób skladający się z miesa i preparatu
    sojowego. Oczywiście ze nie może. Nie jest argumentem ze ludzie po
    pzrekroczeniu pewnego wieku masowo zaczynają chorować na z reguły cięzkie i
    śmiertelne choroby. Ten wiek to 40-45 lat. Sto lat temu mniej więcej tyle
    wynosil przewidywany wiek życia w Polsce, teraz ok siedemdziesiątki. do
    czterdzieski nowotwory są rzadkością. Jeśli nie ma selekcji naturalnej przy
    urodzeniu i w pierwszych miesiącach życia to słabsi umierają wcześniej, nic w
    tym dziwnego. Problem z żywnością jest nie w miejscu o ktorym piszesz. Nie ma
    żadnej kontroli nad producentami i sprzedawcami. Kilka lat temu szukalem
    czegoś w necie. Wiesz jak to jest. Szukasz sznurowadeł a kończysz na rakietach
    kosmicznych. Przypadkowo trafilem na protokoły pokontrolne sanepidu. Dotyczyły
    wędlin i wedzonek. Unijne przepisy ściśle wyznaczają maksymalne ilości
    konserwantów. Z protokołow wynikalo ze przekroczenia były od 10 do 100 razy.
    Nie pzrstrzegajacy przepisów zostali ukarani mandatami w granicach 200
    złotych. Wydałem wtedy sporo kasy żeby samemu zacząć robić wedliny i wędzonki.
    Używam tych samych środkow co w przemyśle, przemyslowych środkow nitrujących,
    glutaminianu sodu, preparatów sojowych, wielofosforanów. Ale zachowuję ilosci
    zalecane przez produceta. Kiedyś nawet na próbę zrobilem taką szynkę jak
    spzredają w marketach z okazji świąt po 9,90. Była bardzo smaczna ale psula
    się w oczach bo użylem maksymalnej dopuszczalnej ilości środkow konserwujących
    a nie 10 razy więcej. Zabieram się teraz do amatorskiego wedzenia preparatami
    dymu w plynie, tymi opluwanymi przez wszystkich. Bo sa prostsze w stosowaniu a
    zapewniają o wiele lepsze parametry zdrowotne i smakowe. Przepisy są dobre. To
    kontrole z jakiś względow są nieskuteczne.