  • Data: 2010-11-12 13:34:09
    Temat: Re: przekazanie pieniędzy przy kupnie mieszkania (kiedy?)
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.11.2010 13:21, Jacek_P pisze:

    > Czek potwierdzony?

    Równie dobrze można by mieć konto w tym samym banku i robić przelew na
    żywo.
    Wszystko to jest jednak nadal niepewne. Skąd wiesz bowiem, że ten czek
    zostanie przekazany? Albo że nie jest sfałszowany? To już lepiej
    przelew, bo sobie sprawdzasz czy doszło na konto. Ale to i tak musi być
    dokonane przed/po podpisaniu aktu. Nie da się równocześnie. Więc ryzyko
    jest takie samo. Podpisujesz, a ja ci nie przelewam i co mi pan zrobisz?
    Odwrotnie: Ja przelewam, a ty nie podpisujesz i co ci zrobię?

    Zresztą samo podpisanie to nie wszystko... Podpisałeś, przekazałeś
    kasę.... Idziesz, a tam drzwi zamknięte i dawny właściciel nie chce
    przekazać mieszkania.

    Albo pojechałeś na wakacje, wracasz, a tam już ktoś mieszka, bo się
    włamał i se mieszka.

    W ogólności w Polsce system prawny związany z mieszkaniami jest taki, że
    jak jesteś właścicielem, to możesz jedynie się modlić, żeby tylko ktoś
    nie zechciał cię wyciulać.
    --
    Przemysław Adam Śmiejek