    From: Michal Kosek <m...@n...krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przejechanie psa
    Date: Fri, 25 Jul 2003 11:21:03 +0000 (UTC)

    Odpowiem może zbiorczo. Serdecznie dziękuję wszystkim Expertom od prawa
    z tej grupy. Wiem jaka jest wina po mojej stronie, i nigdzie się tego
    nie wypierałem. Natomiast pytałem o winę osoby, która przejechała psa.
    Ale oczywiście nikt z grupowiczów nie raczył zacytować istniejących
    przepisów, które się bezpośrednio odnoszą do tej sytuacji.

    Być może ktoś będzie tu szukał pomocy w podobnej sytuacji, więc
    podam jaki jest efekt moich poszukiwań:

    Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 o ochronie zwierząt

    Art. 25

    Prowadzący pojazd mechaniczny, który potrącił zwierzę, obowiązany jest,
    w miarę możliwości, do zapewnienia mu stosownej pomocy lub
    zawiadomienia jednej ze służb, o których mowa w art. 33 ust. 3.

    Ustawa z dnia 20 maja 1971, kodeks wykroczeń

    Art. 91

    Kto zanieczyszcza drogę publiczną lub na tej drodze pozostawia pojazd
    lub inny przedmiot albo zwierzę w okolicznościach, w których może to
    spowodować niebezpieczeństwo lub stanowić utrudnienie w ruchu drogowym
    podlega karze grzywny do 1500 złotych lub karze nagany.

    Widzę, że nie da się na tej grupie otrzymać w miarę obiektywnego
    komentarza do opisywanych zdarzeń. Bo jeśli chodzi o subiektywną ocenę,
    to mam w tym temacie swoje zdanie - choćby dlatego, że znam parę innych
    faktów odnoszących się do osoby prowadzącej tamten samochód.

    --
    michau@