  • Data: 2014-06-25 17:46:11
    Temat: Re: przebywanie na rondzie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Jun 2014, r...@k...pl wrote:

    > Ale pasy zieleni pomiędzy jezdniami to część drogi.

    Oczywiscie.
    Mają cechę "pasa", z definicji drogi. *USTAWOWEJ* definicji!
    W przypadku jak jest to *zieleń*, mamy zupełnie pozaPoRDową
    sprawę zakazu deptania po trawniku, więc może weźmy wersję
    "niezieloną", dobrze?

    No to teraz ja powiadam, że wtedy MOŻNA przejść przez jezdnię
    i ten pas rozdzielający!
    No chyba, że są uwarunkowania powodujące że z mocy innego przepisu
    jest zakaz, np. "urządzenia zabezpieczające" w postaci łańcuchów,
    bariery enrgochłonnej albo innej przeszkody (art.14.1.7 PoRD)
    Fakt, że taki pas *bez* barierek i *bez* zieleni (deptanie) jest
    rzadkością, może powodować, że masz przekonanie jakoby "jak
    jest pas to nie wolno przez niego przejść".
    Nieprawda.

    > A taka wysepka takim "pasem" zieleni jest.

    Nie jest (co najwyżej krawędź może pełnić rolę "krawędzi pasa",
    jeśli zgodzić się że "kółko w środku" jest jezdnią, o co jak
    wiemy są osobne flejmy), ale nawet jakby przyjąć Twój punkt widzenia,
    to patrz wyżej: jak najbardziej można przechodzić, do tego jest
    łatwiej przejść, bo warunek ustąpienia pierwszeństwa można podzielić
    na fazy (każde przejście przez jezdnię osobno).
    Tak, z góry mówię: art.13 i 14 PoRD, w przypadku jeśli "ruch
    pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą innych urządzeń",
    nie zabraniają wejścia na "rozdzielenie" i przejścia ponownie
    przez tę samą jezdnię :>

    pzdr, Gotfryd