  • Data: 2005-09-28 08:32:35
    Temat: Re: "prowadzi do stężenia" - co to oznacza?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    chopek roztropek napisał(a):
    > W art 115 par. 16 KK jest zapis, że:
    >
    > "Stan nietrzeźwości zachodzi wtedy, gdy zawartość alkoholu we krwi przekracza
    > 0,5%%, albo prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość."
    >
    > Czy chodzi o to, że kolejne pomiary mają tendencję wzrostową?

    IMO tak.
    Chodzi o taka sytuacje ze kierujac samochodem masz 0.2%%, natomiast
    15min pozniej masz juz 0.8%%.
    Teoretycznie prowadziles samochod majac tylko 0.2%%, ale jednak mozna za
    to beknac.

    > A czy w przypadku, gdy mają tendencję spadkową i pierwszy pomiar jest bliski,
    > ale niższy od granicy przestępstwa (0,5%%) to czy mogą mi jakoś udowodnić, że
    > w trakcie zatrzymania miałem ponad 0,5%%?

    IMO nie, bo to 0.5%% to mogl byc szczyt stezenia alkoholu.
    Po wypiciu stezenie alkoholu rosnie, potem zaczyna spadac. Wiec zlapanie
    kogos z 0.5%% nie oznacza ze kiedykolwiek mial wiecej.