  • Data: 2003-07-29 09:00:37
    Temat: Re: problem z hodowlą zwierząt-proszę o pomoc
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <bg59hu$5d9$1@korweta.task.gda.pl>, pmw wrote:
    > Zwróciłam się do hodowcy z prośbą o zwrot kosztów kotka oraz kosztów
    > leczenia (razem ponad 2.000PLN).
    > Hodowca jest przekonany że kotek zaraził się u mnie w domu - uważa, że to od
    > innych kotów które mam w domu. Twierdzi, że moje zarzuty wobec niego są
    > bezpodstawne.

    Taki kot to chyba towar konsumpcyjny w rozumieniu Dz. U. 141 poz. 1176 z
    2002 więc myślę sobie że tryb reklamacyjny i prawa będą jak w przypadku
    innych towarów konsumenckich. Poproś lekarza o opinię na piśmie. Zrób jej
    kopię i dołącz do pisma reklamacyjnego. Opisz tam swój przypadek, napisz
    czego się domagasz i jako podstawę prawną podaj Art 8 powyższej ustawy i
    że reklamacje składasz z tytułu niezgodności z umową. Poślij sprzedawcy
    poleconym za potwierdzeniem odbioru i czekaj 14 aż sie odezwie. Jak się
    nie odezwie to z mocy ustawy uznał reklamacje.

    > Nie stac mnie na kupno kolejnego kotka - a bardzo chciałabym, ponieważ był
    > to prezent dla mojego Męża, którym się nie nacieszył :(
    >
    > 1. Czy istnieje jakakolwiek szansa odzyskania pieniędzy za kota i jego
    > leczenie? Na jakiej ewentualnie podstawie mogę się tego domagać?

    Jeśli opinia lekarza którą przytoczyłaś jest prawidłowa to moim zdaniem
    masz bardzo duże szanse.

    > 2. Czy hodowca jest zobowiązany wystawić mi rachunek za tego kota? (został
    > kupiony 10.06.2003).

    Tak. Jeśli nie zechce zrób mu kuku powiadamiając US.

    > 3. Do kogo powinnam się zwrócić o pomoc? ( Stowarzyszenie Hodowców Kotów
    > Rasowych/ Sąd/ Inne???)

    Do Federacji Konsumentów moim zdaniem, ale ten pierwszy etap możesz
    bezpiecznie zrobić jak napisałem. Potem, jeśli się będzie facet stawiał to
    FK przyda się w poprowadzeniu sprawy na drodze sądowej.

    --
    Marcin