  • Data: 2007-02-23 07:27:48
    Temat: Re: prawo skarbowe dziala w stecz
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 22 Feb 2007 12:27:38 +0100, jętek napisał(a):

    > Historia choroby:
    > 1. W 2005 wystapilem o Postanowienie ws podatku za rok 2004/2005,
    > Postanowienie uznalo moje racje.
    > 2. W 2006 roku Minister Finansow wydal interpretacje sprawy na ktora
    > wystawiono mi Postanowienie - MF nie uznal moich racji (nie stricte mojej
    > osoby, lecz spraw analogicznych)
    > 3. W 2007 roku US wzywa mnie i okzauje interpretacje MF i nakazuje oddac
    > pieniadze.
    >
    > Czy prawo skarbowe dziala wstecz?

    Art. 14b ordynacji podatkowej. O ile mi wiadomo, jeśli stan prawny się nie
    zmienił, cały czas mowa o tym samym stanie faktycznym, sama interpretacja
    MF nie wystarczy, muszą wydać decyzję uchylającą tamto postanowienie. Przy
    czym nie działa to wstecz (§ 5 ww. artykułu).
    Ale specjalistą od podatków ja nie jestem, ostatnio po prostu miałem
    przyjemność rozgryzać takie jedno postanowienie na innym gruncie ;)
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/