eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu › Re: prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.silweb.
    pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: DonWito <q...@c...barg.cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu
    Date: Wed, 17 May 2006 13:01:21 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 36
    Message-ID: <p...@c...barg.cy>
    References: <e4en51$ser$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <p...@c...barg.cy>
    <k...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: cji228.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1147863681 20901 83.31.58.228 (17 May 2006 11:01:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 17 May 2006 11:01:21 +0000 (UTC)
    X-Sender: ucnMJjJDdeEa6kevbSKLB3uFOY2rtxq9
    User-Agent: Pan/0.14.2.91 (As She Crawled Across the Table (Debian GNU/Linux))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:388236
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 17 May 2006 18:08:52 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Dnia 17.05.2006 DonWito <q...@c...barg.cy> napisał/a:
    >> Dnia Wed, 17 May 2006 10:34:03 +0200, rosak napisał(a):
    >>> Moje pytanie: czy mogę żądać od sklepu natychmiastowego zwrotu pieniędzy?
    >> Nie. Patrz archiwum i strona Federacji Konsumentów.
    >
    > Tak.

    IMHO:
    zakup podlega ustawie o szczególnych warunkach (etc. etc.);
    był dokonany osobiście w skepie;
    kupujący może skorzystać więc z gwarancji na towar (jeśli została
    wydana) albo reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową na
    podstawie ustawy. jeśli reklamuje z tytułu gwarancji, to w ogóle nie ma
    co o tym gadać na grupie. jeśli z tytułu niezgodności - to tryb
    reklamacji opisuje art. 4 ustawy, który przewiduje możliwość:
    1) w pierwszej kolejności żądania doprowadzenia do stanu zgodności
    przez naprawę lub wymianę na nowy
    2) czas 14 dni dla sprzedawcy na ustosunkowanie się do żądania
    3) dopiero w drugiej kolejności prawo odstąpienia od umowy (zwrotu
    pieniędzy) jeśli sprzedawca nie może zrealizować żądania z p. 1

    wg mnie oznacza to, że nie można opierając się na obowiązującym
    prawie żądać od sprzedawcy natychmiastowego zwrotu pieniędzy.


    Czy potrafisz to jakoś uzasadnić swoje zdanie?

    pozdrawiam,
    w.

    --
    Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1