    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Subject: Re: prawo internetowe?? wypowiedzi na forum
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 28 Feb 2006 17:45:29 +0100

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *aneszka* wypowiedziała te
    słowa:

    > dodam, że w regulaminie nie ma mowy o tym, że wypowiedzi z forum
    > mogą być kopiowane i rozpowszechniane...? Nie wyraziłam zgody na
    > sprzedawanie zdjęć i moich wypowiedzi?

    To akurat nie ma wielkiego znaczenia. Istotne jest jakie to forum a
    ściśle - o czym sobie tam piszesz. Jeśli są to utwory literackie o
    niewątpliwym charakterze autorskim (jakieś poezje, opowiadania itd.) to
    oczywiście prawa przysługują autorowi i bez wyraźnej zgody nie jest
    możliwe jakiegokolwiek rodzaju rozpowszechnianie itd.
    Natomiast jeśli są to ot takie dyrdymały jak na tej grupie ;-) to co do
    zasady nie są to utwory i raczej nie ma przeciwwskazań przeciwko ew.
    rozpowszechnianiu takiej bazy danych. (Pomijam tu kwestie ochrony dóbr
    osobistych.)
    Piszesz, że na forum zamieszczane są zdjęcia, hmm swego czasu była tu
    pewna dyskusja pt. "czy każde zdjęcie jest utworem" - moje stanowisko
    jest takie, że nie każde, natomiast jeśli te zdjęcia /coś znaczą/ to
    oczywiście są utworem, przeto ich rozpowszechnianie bez Twej zgody w
    sposób, na który nie wyraziłaś ochoty stanowi naruszenie prawa. Jeszcze
    gorzej dla naruszającego jeśli jest tak głupi, że bierze za to
    pieniądze.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: 502defunk ||| JID: o...@j...org |||