  • Data: 2005-03-05 13:16:21
    Temat: Re: prawo drogowe - trochę OT
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Emek wrote:

    > No właśnie i tu jest problem, gdyż ja nie uważam tego za luksus, ale
    > normalne narzędzie pracy. Niestety ale nadal w naszej (Polaków) świadomości
    > tkwi głęboko zakorzenione przekonanie, że to luksus, co się do tego
    > odzwierciedla w naszym systemie fiskalnym (akcyza).

    Chyba jesteś nowy, bo emotikonek nie rozpoznajesz...

    To był - nieco złośliwy - żart.

    Przynajmniej częściowo.

    Jeśli ktoś dojeżdża z domu do pracy i z powrotem - to dla mnie
    korzystanie z samochodu do takiego ruchu wahadłowego - to zbytek. Czyli
    luksus.

    Natomiast jeśli samochód jest koniecznością (ktoś jeździ 'po całym
    mieście' i dalej) dowożąc np. towar - lub samego siebie - to faktycznie
    jest to narzędzie pracy.

    Problem w tym, że istnieje ogromna rzesza ludzi, którzy samochód
    wykorzystują jak w przykładzie pierwszym - jedzie taki delikwent
    codziennie ze swojego mieszkanka do pracy w jakimś biurze, urzędzie
    itepe, obciążony ogromnym ciężarem aktówki - i w tym ceu zawala miejsca
    parkingowe oraz miejsca na drodze swoim 5-osobowym pojazdem z wielkim
    bagażnikiem. I przez to ci, dla których samochód obiektywnie jest
    koniecznością, mają tak poważne utrudnienia - utykają w korkach i nie
    mają gdzie zaparkować.

    ATSD to ciekaw jestem, czy dałoby się skonstruować przepis, który by -
    nie ograniczając swobód obywatelskich - mocno zniechęcał do luksusowego
    korzystania z samochodu...