eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo do sprzedawania kopii słynnych orazów i plakatów znanych osób › Re: prawo do sprzedawania kopii słynnych orazów i plakatów znanych osób
  • Data: 2007-10-23 20:13:06
    Temat: Re: prawo do sprzedawania kopii słynnych orazów i plakatów znanych osób
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 23 Oct 2007, Piotr Dembiński wrote:

    > Nie kopia tylko zdjęcie. Utwór zależny, podobnie jak recytacja
    > wiersza.

    W sumie i tak Cię nie przekonam i nie o to chodzi, ale tak mnie
    naszło: w przypadku "zdjęcia odtwórczego" czy jak kto woli
    zdjęcia mającego za cel być kopią, mamy do czynienia nie
    z przeniesieniem utworu do innej formy (np. wiersza z papieru
    na jego recytację) lecz do tej samej.
    Czyli wiersza z papieru na papier. Przez skopiowanie treści.

    > Autorem recytacji (i towarzyszącej jej interpretacji
    > wiersza) jest osoba recytująca, a nie autor samego wiersza.

    W pełni zgoda. Tyle, że przy reprincie wszelka interpretacja
    jest błędem wykonawcy.

    pzdr, Gotfryd