eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo do sprzedawania kopii słynnych orazów i plakatów znanych osóbRe: prawo do sprzedawania kopii słynnych orazów i plakatów znanych osób
  • Data: 2007-10-23 21:35:22
    Temat: Re: prawo do sprzedawania kopii słynnych orazów i plakatów znanych osób
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 23 Oct 2007, Piotr Dembiński wrote:

    > A możesz mnie oświecić i wyjaśnić, jakie utwory nie są odtwórcze?

    Moja wina, miałem poprzestać na kopii, bo rzeczywiście JAKIEŚ właściwości
    "oryginalnego widoku" czy to rzeźba, czy zdjęcie, rzeczywiście
    odtwarza.
    Kopia to coś, co najlepiej zrobiłby automat, jakby mógł zrobić.
    Z braku laku fakt zastąpienia nieposiadanego skanera 2x3 metry
    bądź ochrony obiektu przed przepuszczeniem przez taki skaner
    (i zastąpienie go pracą ręczną, dającą *z tego p. widzenia*
    na ogół gorsze wyniki) przez fotografa wiele nie zmienia.
    Celem działania człowieka jest wtedy nietworzenie :] (jako
    przeciwieństwo tworzenia, choćby tylko przez WYBÓR części
    danych z tego co chce utrwalić - przy fotografii kadru).
    Tak samo, jak odtworzenie rzeźby za pomocą obrabiarki wyposażonej
    w ów dyngs do "śledzenia" powierzchni oryginału, jak mu tam...

    pzdr, Gotfryd