eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo do sprzedawania kopii słynnych orazów i plakatów znanych osób › Re: prawo do sprzedawania kopii słynnych orazów i plakatów znanych osób
  • Data: 2007-10-25 09:51:33
    Temat: Re: prawo do sprzedawania kopii słynnych orazów i plakatów znanych osób
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 24 Oct 2007, Piotr Dembiński wrote:

    > Rozumiem, że pisząc '"twórca" (kopii)' masz na myśli fałszerzy.

    Fałszerz jest kopistą jak każdy inny kopista, przestępstwo polega
    na czym innym niż samo kopiowanie. No chyba że powielanie pierwotnej
    treści (z uwzględnieniem formy) jest zabronione prawnie (mam
    oczywiście na myśli pieniądze i podobne papiery wartościowe).
    Pisząc "twórca" zaznaczałem że nie zgadzam się z przypisywaniem
    czynności kopiowania cech twórczych, niezależnie jak wysokich
    by (owa czynność) w konkretnym kontekście kwalifikacji nie wymagała.
    Bo wymogi mogą być BARDZO wysokie i kopista może zasługiwać na
    wynagrodzenie, poważanie tudzież wszystkie inne przynależne
    "dobrej robocie" właściwości w wysokim stopniu, którego żaden
    twórca-pstrykacz godzien nie będzie.
    Ale twórczości w wykonywaniu reprodukcji za pomocą narzędzi,
    które przenoszą treść pierwowzoru automatycznie nie widzę.
    Zastrzegam że fotografia jako taka NIE przenosi treści
    pierwowzoru, bo wymaga konwersji z trzech wymiarów do dwu tudzież
    ew. dobrania "momentu", które to czynności są istotnym składnikiem
    wyniku - namalowanego (światłem) obrazu.

    pzdr, Gotfryd