eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo do sprzedawania kopii słynnych orazów i plakatów znanych osóbRe: prawo do sprzedawania kopii słynnych orazów i plakatów znanych osób
  • Data: 2007-10-25 09:37:58
    Temat: Re: prawo do sprzedawania kopii słynnych orazów i plakatów znanych osób
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 24 Oct 2007, Robert Osowiecki wrote:

    > Polskie prawo autorskie (podobnie jak prawo USA) nie przewiduje czegoś
    > takiego jak "prawa autorskie do reprodukcji".

    Przyznaję że jestem zaskoczony.
    Dziwne to, jeśli prawo zgadza sie z indywidualnym odczuciem sprzecznym
    z większością prezentowanych poglądów - bo najczęsciej z takim się
    spotykam (również na usenecie).
    Szczególnie w kontekście dyskusji Piotrem Dembińskim :), ale nie jest
    to pierwszy przypadek, dlatego prezentację mojego zdania zacząłem
    od zastrzeżenia.

    > Bardzo szczegółowo ta sytuacja z ujęciem różnych krajów jest opisana na:
    > http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:When_to_us
    e_the_PD-Art_tag

    Thx.

    > Ja sam niedawno miałe okazję rozmawiać o tym z ekspertem od prawa
    > autorskiego, który potwierdził: odesłał mnie do publikacji "Komentarz do
    > prawa autorskiego i praw pokrewnych" (jedynej takiej o podobnym tytule, więc
    > łatwo będzie znaleźć).

    Też thx - jak będę miał potrzebę to poszukam :), a jak znajdę
    w bibliotece publicznej to zajrzę i bez potrzeby :)

    pzdr, Gotfryd