  • Data: 2005-07-03 19:14:18
    Temat: Re: prawo do mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    s...@g...pl wrote:
    > Bardzo dziękuję za odpowiedż. Co do mieszkania, przed ślubem było
    > lokatorskie, parę lat po ślubie wykupili to mieszkanie na własność. Ale
    > spółdzielnia nie ma uregulowanych spraw dot. gruntu.Statut tego miszkania to
    > spółdzielcze lokatorskie własnościowe - chyba tak śmiesznie to brzmi.

    za dużo tych przmiotników

    było spółdzielcze lokatorskie, jest spółdzielcze własnościowe.
    taki twór jak lokatorskie własnościowe nie istnieje.

    > W tej
    > sprawie nie chodzi o mieszkanie jako takie, chodzi o to aby moja mama po
    > Jego śmierci nie została z tego mieszkania wyrzucona przez Jego dzieci.Ona
    > naprawdę nie ma dokąd wracać. W mieszkaniu od dnia ślubu jest zameldowana.
    > mieszkanie jest na Niego. Od momentu wejścia w posiadanie tego mieszkania do
    > dnia ślubu On mieszkał w nim sam.Więc radzisz do notariusza? Czy mieszkanie
    > jest własnością ich obojga czy tylko Jego? Gdybyś mógł się do tego odnieść...
    > Dziękuję
    > Pozdr.

    Mieszkanie wykupione po ślubie jest własnością ich obojga. Po 50%
    W przypadku śmierci jednego z nich te 50% jednej osoby pójdzie do
    podziału. 50% z tych 50% dostanie mama, a resztę dzieci.
    Czyli jego dzieci będą de facto właścicielami 1/4 mieszkania.
    Co absolutnie nie daje im prawa do wyrzucania kogokolwiek z mieszkania.
    Mama może zaproponować, że wykupi od nich te 25% aby być właścicielką
    całości.
    Natomiast żeby nie mieć problemów, a mąż się na to zgadza, to
    najprościej jest napisać testament (on pisze testament) w którym całość
    swojej części zapisuje mamie. Proponuję testament u notariusza, aby nie
    zrobić jakiegoś głupiego błędu, żeby jego dzieci nie próbowały podważać
    testamentu.
    Wówczas mieszkanie, po jego śmierci) będzie w całości własnością mamy,
    a jego dzieciom będzie przysługiwało prawo do zachowku jeśli się o niego
    upomną , czyli 50% tego co dostaliby normalnie. Czyli 12.5% wartości
    mieszkania, ale wówczas mogą się już upominać tylko o pieniądze, a nie o
    mieszkanie.

    Tak samo byłoby z twoją mamą, gdyby ona umarła wcześcniej to 25%
    mieszkania dostaje mąż, a 25% ty.
    Jeśli mama sporządzi testament, w którym całość zapisze tobie to
    będziesz właścicielką 50% mieszkania.