    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo autorskie - portfolio, co mogę?
    Date: Wed, 12 Jan 2011 01:08:32 -0800 (PST)

    > Prawa autorskie, z tego co piszesz ma producent.

    tak, do całości reklamy, ale prawa zależne do interpretacji tekstu są
    moje, tak mam nawet zapisane w umowie...
    generalnie producent, ani też klient zamawiający u producenta reklamę
    nie ma nic przeciwko, ale wszyscy mają obawy co do właśnie praw
    autorskich innych "podwykonawców" (aktorów, autora muzyki).
    Umieszczenie fragmentu nie ma sensu, reklama trwa 30sek, wyodrębnienie
    samego tekstu także, bo wyrwany z kontekstu brzmi raczej śmiesznie, a
    portfolio ma właśnie przedstawiać, jak brzmi mój głos w reklamie, a
    nie głos w ogóle...
    Nie miałem nigdy z tym problemów, ale to duża firma farmaceutyczna,
    więc pilnują każdej drobnostki, w tak banalnej nawet sprawie muszą
    konsultować się z prawnikami... a oni chroniąc własną d... zapewne nie
    wgłębiając się, asekuracyjnie odniosą się sceptycznie... zastanawiam
    się tylko, na jakich zasadach mogę posługiwać się przykładami swojej
    pracy, jako portfolio...

    pozdrawiam
    s_13