  • Data: 2011-01-13 17:45:09
    Temat: Re: prawo autorskie - portfolio, co mogę?
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z tego co piszesz to - nagraj sobie jeszcze raz ten tekst i b dziesz
    > mia portfolio - a ty chyba chcesz si pochwali , e nagra e reklam
    > dla sporej firmy.

    specyfika wyrazu tej formy nagrania nie istnieje bez kontekstu, innymi
    słowy nikogo nie interesuje jaki tekst nagrałem, jak to brzmiało w
    "surówce", ale innych potencjalnych klientów interesuje, jak mój głos
    brzmi w gotowej reklamie tv...
    a jeśli chodzi o chwalenie się, to odebrałem twoją uwagę pejoratywnie,
    jeśli rzeczywiście takie jest twoje nastawienie, to oceniasz tym samym
    każdy przejaw reklamowania swego towaru w celu sprzedaży za jak
    najlepsza cenę (czyli cały sens prowadzenia biznesu)...

    > Mo e po prostu napisz w portfolio, e u yczy e g osu
    > do reklamy takiej, a takiej. Wska miejsce gdzie tej reklamy mo na
    > pos ucha /obejrze i b dziesz w zgodzie z prawem. Obawiam si , e nie
    > sta ci na zamieszczanie tej reklamy bez zgody.

    napisać nie mogę, bo to właśnie byłoby czyste chwalenie się, chodzi mi
    o próbkę mojej pracy, którą za pomocą swojej www przedstawiam
    potencjalnym klientom...
    w tym przypadku nie zobaczy tego nigdzie indziej, bo zlecający nie ma
    licencji na rozpowszechnianie w internecie... mi chodzi nie tyle o
    rozpowszechnianie, co właśnie prezentowanie swojej pracy... i właśnie
    nie wiem, jak prawo autorskie się do tego odnosi, czy jest to tzw.
    dozwolony użytek, bez "naruszania normalnego korzystania z utworu" i
    "nie godzący w interesy twórcy", bo sprawa fragmentu czy całości jest
    raczej jasna, prawo autorskie mówi o użyciu dozwolonym urywków lub
    całości w wypadku drobnych utworów...

    pozdrawiam
    s_13