    From: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa autorskie do zdjęć i ich naruszenie [jakie sankcje taka
    jurysdykcja]
    Date: Fri, 07 Sep 2007 16:15:26 +0200

    mosh <m...@w...pl> writes:

    > [...]
    >
    > podejrzewam ze potrzeba dużo więcej nic kilka tys $, wiec nie mam
    > no a akcja prawna w PL ?
    > pisałem maile do tej osoby i dostałem 2-3 odp, więc ip jest.. ale to
    > chyba żaden dowód

    W USA możesz wymóc zdjęcie zdjęcia z serwisu który jak rozumiem podpada
    pod ich jurysdykcje ze względu na siedzibę/miejsce fizycznej obecności
    serwerów.

    W Polsce możesz wymóc góra nakaz blokowania dostępu do tego serwisu dla
    ISP pod jurysdykcją polskich sądów. Jeśli z takim "papierkiem"
    (wyrokiem) pójdziesz do 3+ największych ISP w Polsce (tpnet.pl+...) to
    może cię w USA zaczną dopiero traktować z należytą powagą.

    Jest to sprawa podobna do sprawy e360insigh v.Spamhaus.org wytoczonej w
    USA. Spamhaus "olewał" ją w duchu "nie ta jurysdykcja, my jesteśmy w UK"
    *dopóki* nie zaczęła się materializować "groźba" przejęcia ich domeny
    internetowej "Spamhaus.org" przez nakaz dla firmy pod jurysdykcją USA.
    Niby mogli przejść na domenę Spamhaus.org.uk ale sąd w USA mógł
    zablokować im w kolejnym kroku możliwość *sprzedaży w USA* ich usług.

    W tej sprawie zadziałała zasada "jakie sankcje taka jurysdykcja" :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć...