  • Data: 2007-01-19 12:35:53
    Temat: Re: prawa autorskie a stare fotografie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19.01.2007 j <j...@w...pl> napisał/a:
    > To są zeskanowane oryginalne zdjęcia wypalone na CD, nie pochodzą z książki,
    > gazety, czasopisma etc. a przynajmniej tak mi się wydaje. Nie wiem kto i z
    > jakiego źródła zeskanował no i w ilu egz. to powielił.Są też skany bardzo
    > starych pocztówek.

    Sądze, że z p.widzenia praw autorskich do oryginalnych fotografii nie ma
    za dużego ryzyka ich naruszenia (wymienione 70 lat). Trudno natomiast
    ocenić ryzyko związane ze stopniem opracowania utworów w procesie
    skanowania, co mogło aczkolwiek nie musiało mieć miejsce.

    > A tak z czystej ciekawości, skoro już poruszyłem temat jak wygląda sprawa
    > przy korzystaniu z ilustrcji (zdjęć) zamieszczonych w jakimś czasopiśmie np.
    > z roku 1920?

    Analogicznie, z tym że poza prawami autorskimi do utworu pierwotnego, mogą
    wchodzić w gre prawa autorskie związane z opracowaniem zdjęć do
    publikacji. Ponownie - zależy co zrobiono i czy można to uznać za nowy
    utwór w świetle PA.

    --
    Marcin