  • Data: 2007-07-31 07:53:32
    Temat: Re: praktyki kanarów. Jak to jest wg prawa?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 31-07-2007 o 02:13:56 PlaMa <m...@w...pl> napisał(a):

    > Dobra, wyobraźmy sobie konkretną sytuację. Jadę autobusem, podchodzi
    > kanar prosi o bilet ja mówię, że nie mam. Chce mnie spisać (ma prawo?)

    To zalezy co rozumiesz przez "spisac". Powinien najpierw poprosic o
    podanie danych osobowych lub okazanie odpowiedniego dokumentu.

    > ja odmawiam i chce wyjść,

    No to mowisz grzecznie "przepraszam, ja na tym przystanku wysiadam".
    Odmowa okazania dokumentu i podania danych wiaze sie z mozliwosci
    wezwasnia policji przez kanara, celem ustalenia Twoich danych.

    > on mi na to nie pozwala, zachodzi drogę, łapie za rękę, popycha (ma
    > prawo?)...

    Ma prawo niepozwolic. Nie ma prawa "dotykac".

    > W takiej sytuacji ja tez mam prawo użyć siły albo wezwać policję?

    Sily nie; wezwac policje zawsze mozna. Bardziej prawdopodobne, ze to on
    wezwie, z racji braku mozliwosci spisania.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.