  • Data: 2007-07-31 10:32:48
    Temat: Re: praktyki kanarów. Jak to jest wg prawa?
    Od: PlaMa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jasko Bartnik pisze:

    > Sily nie; wezwac policje zawsze mozna. Bardziej prawdopodobne, ze to on
    > wezwie, z racji braku mozliwosci spisania.

    Oki, on wzywa policję a ja wysiadam... i co wtedy? dochodzi do
    blokowania drogi?

    W ogóle, jeżeli odmówię pokazania kanarowi dokumentu tożsamości (bo nie
    chce byle łysemu pokazywać) a on wezwie policję to muszę ponosić koszta
    wezwania tej policji albo coś?
    Całkiem niewinna sytuacja. Jadę autobusem, wchodzi kanar, pokazuje mu
    bilet ulgowy, on żąda pokazania legitymacji. Ja mówię, że mu nie pokażę
    bo nie wzbudza mojego zaufania i nie będę ujawniał moich danych
    osobowych takiej personie ;). On chce mi wystawić mandat, a ja dalej
    odmawiam pokazania dokumentu tożsamości. Wzywają gliny, ja pokazuje
    legitymację.

    I jak wygląda teraz sytuacja? Dostaję mandat za jazdę na ulgowym
    bilecie? W końcu wyszło, że jestem uprawniony do tego. Zostaje ukarany
    za wezwanie glin? Nie ja ich wszak wezwałem i nawet wykroczenia nie
    popełniłem...
    W sumie oprócz regulaminu przewoźnika żadne prawo nie zmusza mnie do
    ujawniania moich danych byle kanarowi, prawda?

    pozdrawiam.
    PlaMa