  • Data: 2007-07-31 15:26:58
    Temat: Re: praktyki kanarów. Jak to jest wg prawa?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 31 Jul 2007, PlaMa wrote:

> [...]
    [...]
    > W ogóle, jeżeli odmówię pokazania kanarowi dokumentu tożsamości (bo nie chce
    > byle łysemu pokazywać) a on wezwie policję to muszę ponosić koszta wezwania
    > tej policji albo coś?

    Za przyjazd policji to ew. policja może się z Tobą rozliczyć ;>
    Ale większość przedsiębiorstw (wszystkie?) ma różne "ceny za usługi
    specjalne". I jest tam np. taka pozycja, jak podjechanie *całym
    autobusem* pod komendę albo *czekanie na policję*. Dajmy na to:
    http://www.kzkgop.com.pl/cennik/oplaty/
    "7. opłata dodatkowa za spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy œrodka
    transportowego bez uzasadnionej przyczyny - 200 zł."

    > Całkiem niewinna sytuacja. Jadę autobusem, wchodzi kanar, pokazuje mu bilet
    > ulgowy, on żąda pokazania legitymacji. Ja mówię, że mu nie pokażę bo nie
    > wzbudza mojego zaufania

    ...to kasuj cały bilet :|

    > i nie będę ujawniał moich danych osobowych takiej personie ;)
    > On chce mi wystawić mandat,

    "Opłatę specjalną".
    To nie jest mandat, to jest taka specjalna opłata za to, zeby ktoś
    za Ciebie dopilnował wystawienia kwitków, jak Tobie nie chce się
    łazić z biletem do kasownika :>

    Traktuj DOSŁOWNIE to co napisałem, cytat z cennika j.w.:

    3. opłata dodatkowa za przejazd bez ważnego biletu - 90 zł,
    płatna do 7 dni - 60 zł,
    4. opłata dodatkowa za przejazd bez ważnego biletu płatna w miejscu
    kontroli wynosi - 50 zł,

    > a ja dalej odmawiam pokazania
    > dokumentu tożsamości. Wzywają gliny,

    ...autobus czeka, pozycja 7...

    > ja pokazuje legitymację.

    ...i dostajesz "opłatę dodatkową".

    > I jak wygląda teraz sytuacja? Dostaję mandat za jazdę na ulgowym bilecie?

    Jaki mandat!
    Mandat, to by POLICJA mogła wystawić, jakby wyszło że to już 3. przejazd
    bez biletu :>
    Przewoźnik będzie tylko chciał specbiletu za traktowanie autobusu jak
    taksówki "Pan tu stanie"... :>

    > W końcu wyszło, że jestem uprawniony do tego. Zostaje ukarany za wezwanie glin?

    A gdzieżby!
    Żadnej kary.
    "Opłata dodatkowa" - tak jak za nieuzasadnione pociągnięcie hamulca
    bezpieczeństwa w pociągu.

    pzdr, Gotfryd