  • Data: 2010-04-20 07:52:49
    Temat: Re: pracodawca pyta o zatrudnienie w innych miejscach
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-04-20 09:44, olgierd pisze:

    > Prawo do 11-godzinnego dobowego oraz 35-godzinnego weekendowego
    > odpoczynku przysługuje pracownikowi u *konkretnego pracodawcy*, a nie w
    > ogóle. To sprawa pracownika czy w ramach realizacji swojego uprawnienia
    > ogląda telewizję, kopie ogródek, dorabia u innego chlebodawcy czy chodzi
    > z psem na spacer.

    W ogólności pewnie tak. W szczególności jednak może być nieprawda.
    Przykładowo: Instruktor prawa jazdy może pracować 8h dziennie ,,na
    fotelu'' i jednocześnie nie więcej niż 12h dziennie w dowolnym rodzaju
    pracy. Jeśli więc ktoś pracując ,,na fotelu'' instruktora nie poda
    informacji o tym, że pracuje gdzie indziej, to przekroczy limity.

    Podejrzewam, że takie limity znajdują się także w innych przepisach.

    Pytanie następne: Czy pracodawca w trosce o jakość pracy nie może
    narzucić takich limitów wewnętrznie? Bo jak mu przychodzi pracownik na
    tokarkę po nocce w innej fabryce, to mu wypadkowość rośnie, wydajność
    spada....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek