  • Data: 2007-11-17 18:03:44
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 Nov 2007, Nostradamus wrote:

    > Użytkownik "Mikołaj Menke" <m...@m...one.pl> napisał

    > Nie filozuj ;)
    > Za wożenie kierunkowskaza w kieszeni kierowcy też jest mandat. Musi być
    > zamontowany i tyle.

    Nie gadaj głupot :]
    Porównujesz nieporównywalne: dla świateł na rowerze jest mniej
    więcej tak samo, jak dla trójkąta w samochodzie:
    - mają BYĆ
    - w razie potrzeby (inny przepis to określa kiedy) trzeba UŻYĆ.
    Koniec listy.
    W szczególności nie ma przepisu, że światła roweru mają być
    "ustawione do kontroli" :|

    W przypadku świateł samochodowych - AFAIK & AFAIR jak w cytacie
    (wyciąłem, bo długi), z tym że przepisu regulującego dopuszczeni
    do homologacji (w którym to jest wymóg, aby w pojeździe samocho-
    dowym dało się światłami sterować *z miejsca kierowcy* oraz
    *w czasie jazdy*) nie mam zapisanego.

    Tego, że *w czasie użycia* swiatła mają być zamocowane na rowerze
    (a nie np. na czole kierownika) nie podważam.
    Acz i tak bym się zdziwił, jakby policmajster za to ukarał :)
    FYI: to nie o mnie, nie używam "czołówek".

    No i na deser: oczywiscie że światła wożę "w rowerze", tak jak
    co poniektórzy trójkąt ostrzegawczy.
    Bagażnik to część roweru, a nie rowerzysty (czyli mnie) :P

    pzdr, Gotfryd