  • Data: 2007-11-16 15:00:39
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No to co?
    >
    > Dojazdy do posesji z reguły nie mają ani zebry, ani znaków.

    Tyle ze pisales wczesniej ze "Ale z tego, co zrozumiałem z opisu,
    rowerzystka jechała sobie chodnikiem, który w którymś momencie przecinał
    dojazd do posesji (czyli nie droga - w rozumieniu przepisów)"

    poza tym prosto z PoRD
    Art 2
    1"droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika,
    drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów
    szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub
    postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;"

    2"droga twarda - drogę z jezdnią o nawierzchni bitumicznej, betonowej,
    kostkowej, klinkierowej lub brukowcowej oraz z płyt betonowych lub
    kamienno-betonowych, jeżeli długość nawierzchni przekracza 20 m; inne drogi
    są drogami gruntowymi;"

    6"jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to nie
    dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;"

    7"pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego
    rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami
    drogowymi;"

    8"chodnik - część drogi przeznaczoną do ruchu pieszych;"

    9"przejście dla pieszych - powierzchnię jezdni, drogi dla rowerów lub
    torowiska przeznaczoną do przechodzenia przez pieszych, oznaczoną
    odpowiednimi znakami drogowymi;"

    Z tego wynika jednoznacznie ze jesli mial wspominany pas asfaltu mial wiecej
    jak 20m to BYL droga tyle ze _twarda_ (jesli nie byl takze droga tyle, ze
    _gruntowa_)! Jesli mial chodnik to juz byl droga w pelnym tego slowa
    znaczeniu.

    tak czy siak wychodzi na to, ze rowerzystka przecinala _jezdnie_ a wiec
    musiala to byc droga!

    > Ośmieszasz się twierdząc, że od rodzaju nawierzchni zależy, czy dany
    > kawałek to chodnik, czy jezdnia.

    jak na razie Ty sie osmieszasz, twierdzac ze to nie byla droga, w to co
    skrecal autor watku!

    Wez juz sobie daruj... wiem ze jestes z tych co wszystko wiedza najlepiej.

    Steel