  • Data: 2007-11-16 15:06:36
    Temat: Re: potrącenie rowerzysty
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Steel wrote:

    > "na przejsciu" a nie przed nim!
    > pieszy ma obowiazek spojrzec w lewo, w prawo i pozniej jeszcze raz w lewo w
    > celu upewnienia sie czy nie nadjezdza pojazd!

    > nieznajomosc prawa nie zwalnia z jego przestrzegania i z odpowiedzialnosci

    dlatego rowerzystka też dostanie mandat, za nieznajomość przepisów, ale
    winnym potrącenia będzie kierowca, który widąc niprawidłowo jadącego
    rowerzystę nie zachował należytej ostrozności, tylko założył, że
    rowerzysta będzie stosował się do znaków i przepisów drogowych.
    Oczywiście pod warunkiem, że go miał szansę widzieć, żeby mi ktoś znowu
    nie napisał, że była noc.