    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: potrącenie rowerzysty
    Date: Thu, 15 Nov 2007 17:38:23 -0600

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:fhi4o5$11h$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > . Czy widział i czy zrobił wszystko, żeby
    >
    > Tyle, że z faktu, że ktoś jedzie rowerem po chodniku nijak nie da się
    > wywnioskować, że nie ustąpi on pierwszeństwa przejazdu na końcu tego
    > chodnika.

    Niekoniecznie.
    Kierowca nie może uważać, że pieszy idący po chodniku ustąpi mu
    pierwszeństwa. Raz że nie ma takiego przepisu, ma tylko nie wtargnąć
    nagle pod samochód, dwa że to kierowca ma ustąpić pieszym na przejściu.

    Nie da się wyciągnąć wniosku, że rowerzysta jadący nieoświetlonym
    rowerem po chodniku zna przepisy drogowe i sie do nich zastosuje, skoro
    już sie nie stosuje.
    To kierowca powinien założyć, że jednak się nie zatrzyma i dopóki
    reakcji rowerzysty nie był pewny powinien uważać.
    Założyłem oczywiście że rower był widoczny i rower nie był niespodzianką
    zauważalną dopiero w ostatniej chwili w światłach reflektorów.