    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: posiadanie NIPu a praca
    Date: Tue, 13 Nov 2007 13:56:29 +0100

    On Tue, 13 Nov 2007, blad wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > pytanie:
    > dlaczego "w niektorych urzedach osoba fizyczna NIPu nie wyrobi" ?

    To akurat nie ja pisałem, ale przyciąłeś tendencyjnie ;) więc
    zaprotestuję: nie można, przynajmniej formalnie, zostać podatnikiem
    "ot tak".

    > moje obie corki wyrobily sobie NIP same jeszcze jako studentki
    > i nie bylo z tym problemow

    I to nie jest problem, jak ktoś CHCE.
    Ale jak US zażąda, to musi wskazać jaki podatek ON rozlicza (a nie
    rozlicza ktoś za niego).
    Nie musi to być "praca", można np. powołać się na rozliczenie
    20 zł PCC, a w wyjątkowo bezczelnej wersji złożyć czynny żal
    z oświadczeniem, że chce się wpłacić 2 zł akcyzy, należnej
    od oleju jadalnego wlanego do baku w roli paliwa :P

    > na cytowanej stronie http://www.is.wroc.pl/podatki/nip/
    > tez nie widac przeciwwskazan do wyrobienia sobie NIPu bez pracy

    Prawdę mówiąc, to ów zapis uważam za mało sensowny - ale tak
    zapisali w przepisach, nie można żądać NIP nie wskazując
    podstawy "bycia podatnikiem".

    pzdr, Gotfryd