    From: "KM" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: posadzenie o pomowienie - zrodlo donosu
    Date: Sat, 12 Mar 2011 13:09:45 +0100

    news:Pine.WNT.4.64.1103121001020.3192@quad...

    > Mnie intryguje, czy fakt wskazania dokonania przez kogoś można
    > nazwać "pomówieniem".
    > Dajmy na to: "pomówił go o to, że skasował bilet".
    > Albo "pomówił go o to, że terminowo płaci czynsz".
    >
    > Sądzisz, że to *są* pomówienia?

    Moze przedstawie to inaczej :

    Jest 2 sasiadow np : Kowalski i Nowak.
    Kowalski sie rozbudowuje - w trakcie trwania prac jest kontrola z
    Inspektoratu B. Efekt wstrzymanie prac, decyzja o rozbiorce.
    Kowalski z automatu zaklada, ze to jego najblizszy sasiad czyli Nowak
    doniosl...
    [Z uwagi na fakt ze na 100% nie zrobil tego Nowak - z czego do konca nie
    zdaje sobie sprawy Kowalski , ma tylko przypuszczenia- zaczyna informowac
    sasiadow o "zyczliwym" Nowaku]. Wiadomo jakie skutki przynosi to dla Nowaka.
    W miedzy czasie Kowalski udaje sie do lokalnego meza zaufania, celem
    dalszego rozwiniecia/zbadania sprawy. Maz zaufania dzieki swoim rzekomym
    "kontaktom" potwierdza fakt, ze to Nowak doniosl.[co dalej jest nieprawda -
    byc moze jest to skutek dobrze "spreparowanego" donosu].
    W krotkim czasie maz zaufania udaje sie do Nowaka, aby wyrazic swoja opinie
    na tematy tego donosu - oczywiscie bardzo negatywna. Podczas spotkania maz
    zaufania informuje ze wie na pewno, ze to Nowak poinformowal odpowiedni
    urzad.
    Nowak staje wobec oskarzen o donos - Kowalskiego (na podstawie jego
    przypuszczen) oraz meza zaufania, ktory jakoby potwierdzil ten fakt dzieki
    swoim kontaktom i zrodlom.
    Byc moze jest to tylko sprytna rozgrywka Kowalskiego i meza zaufania, a moze
    jest to zagrywka kogos innego, komu zalezy na doprowadzeniu do takiego stanu
    rzeczy...
    Podsumowujac - sasiedzi maja Nowaka za kapusia, maz zaufania to
    "potwierdzil" - co jednak mija sie z prawda.
    Nie wiadomo tez w jakiej formie zostal tez zlozony donos - ciezka sytuacja
    dla Nowaka zeby wyjsc z tego impasu i odzyskac dobre imie.

    Pozdrawiam
    KM