  • Data: 2007-01-20 13:38:54
    Temat: Re: porzucenie pracy czy inne wyjście?
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd napisał(a):

    > Ciekawe, że osoba o zdecydowanie dużym doświadczeniu pomija praktyczny
    > obraz rozprawy przed sądem pracy.

    Jeśli to jest uwaga do mnie to powiem że moje uwagi mają jak najbardziej
    podłoże praktyczne. Widziałem dziesiątki spraw w których sądy zasądzały
    odszkodowania od pracowników na rzecz pracodawcy w takich sytuacjach.
    Były nawet takie sprawy w SN.

    2005.04.29 wyrok SN III PK 2/05 OSNP 2005/23/372

    1. Nieuzasadnione rozwiązanie przez pracownika umowy o pracę bez
    wypowiedzenia na podstawie art. 55 § 11 k.p. usprawiedliwia żądanie od
    pracownika odszkodowania (art. 611 k.p.), niezależnie od tego, czy
    pracodawca poniósł szkodę.
    2. Żądanie przez pracodawcę odszkodowania na podstawie art. 611 k.p. nie
    może być uznane za nadużycie prawa (art. 8 k.p.) z tego względu, że
    pracodawca wcześniej odmówił z usprawiedliwionych przyczyn przyjęcia
    oferty pracownika rozwiązania umowy o pracę za porozumieniem stron.

    --
    @2007 Johnson