  • Data: 2007-01-20 14:16:29
    Temat: Re: porzucenie pracy czy inne wyjście?
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd napisał(a):

    > Ja nie mówię o prawie, ja mówię o praktyce w sądzie pracy, z którą
    > jest - co tu kryć - różnie.

    Ja też mówię o praktyce sądów pracy.

    > A co powiesz na wyrok SR, w którym uznano powództwo pracownic ze
    > względu na to, że "jako osobom o niskim wykształceniu pracodawca
    > powinien w szczególnie wyraźny sposób wyjaśnić przyczyny
    > wypowiedzenia zmieniającego"?

    Na temat konkretnych wyroków wypowiadam się tylko po zapoznaniu się co
    najmniej z ich uzasadnieniem.

    I jak sie piszę o jakimś wyroku to pisze sie przede wszystkim o jego
    przedmiocie, czyli treści żądania. Czegoż to chciały te pracownice i w
    jakich okolicznościach?

    A zasada moim zdaniem jest taka że wypowiedzenie w tym zmieniające w
    zakresie wskazania przyczyny winno być zrozumiałe (obiektywnie) przez
    adresata. Tym samym pogląd że inaczej winni być uzasadnione dla kogoś z
    wykształceniem wyższym, a inaczej, w sensie lepiej i mniej
    skomplikowanie dla osoby bez wykształcenia. Więc pogląd SR nie wydaje mi
    się w sposób oczywisty absurdalny.
    Wszystko zależy co było napisane w tym wypowiedzeniu, w jakich
    okolicznościach zostało wręczone i komu.

    > Podpowiem, że II instancja zrugała rejon i zmieniła wyrok.

    I o czym to świadczy?
    Może w tym konkretnym wypadku to SO się akurat mylił :)
    A "ruganie" źle świadczy o Sądzie Okręgowym. Jak Sąd uważa że SR zrobił
    źle to zmienia wyrok i tyle.

    --
    @2007 Johnson