  • Data: 2006-08-02 16:04:56
    Temat: Re: policyjne morderstwo
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    R2r napisał(a):
    > To trochę się nie rozumiemy. Czym innym jest chwycenie za broń i zabicie
    > tylko dlatego, że ktoś włamał mi się do domu, a czym innym jest postrzał
    > w chwili, gdy on np. próbuje zwiać. Chodzi mi o to, że obywatel ma mieć
    > zagwarantowane prawo obrony również mienia poprzez możliwość
    > "aresztowania" przestępcy i nie powinien wtedy obawiać, że spotkają duże
    > kłopoty jeśli rabusiowi coś się stanie.

    masz spoleczny obowiazek zlapac (KpK) ale strzelanie do niego przestaje
    te role spelniac. Chyba oczywiste

    Zdaję sobie sprawę, że to trochę
    > trudne technicznie, ale chyba niemożliwe. Zauważ, że postrzelenie
    > złodzieja nawet bez skutku śmiertelnego może rodzić sankcje karne wobec
    > strzelenia. Czyli wychodzi na to, że mam się bać bronienia własnego mienia.

    ale po co chcesz strzelac, mozesz go zlapac w inny sposob, czy zadzownic
    na policje.

    > Ładnie to wyszło :-) ale domyśliłem się o co chodzi. Problem w tym, że
    > np. w opisanym przykładzie kara dla sprawcy nic mi nie daje. Nie mam
    > satysfakcji w tym, że ktoś jest w więzieniu, a na pokrycie strat nie
    > specjalnie mogę liczyć.

    jak to nie? powodztwo cywilne na procesie karnym. Jeszcze mozesz zarobic.

    I to jest w wariancie optymistycznym. W
    > pesymistycznym złodziej ucieka i tyle go widzieli. Więc wychodzi na to,
    > że ta ochrona mienia jest taka jak przystanków autobusowych, czy witryn
    > sklepowych. Czyli tylko teoretyczna.

    lapac zlodzieja nikt ci nei broni.

    P.

    --