  • Data: 2006-08-03 08:29:53
    Temat: Re: policyjne morderstwo
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przemku! Zrozum, że sensem strzelania do uciekającego jest przede
    > wszystkinm zapobiegnięcie stwarzania przez niego zagrożenia w dajacej
    > sie przewidzieć przyszłości. Ustawodawca uznał, ze jak mamy do czynienia
    > ze sparwcą zabójstwa czy rozboju, to istnieje realna szansa, że gry
    > ucieknie, może zaatakować jeszcze raz. Strzał ma zapobiec temu.

    z tym sie na pewno nie zgodze, zreszta sprobuje dotrzec do uzasadnieneia
    proektu ustawy o policji i wtedy wszystko bedzie jasne co mial na
    mysli ustawodawca

> [...]
    > i życie powróciło by do równowagi.
    >
    > Moim zdaniem, wbrew pozorom, udzielenie uprawnień Policji do użycia
    > broni w trakcie pościgu za osobą, która nie zatrzymuje się do kontroli
    > powinno zwiększyć, a nie zmniejszyć zagrożenie. Bo uciekający
    > motocyklista - nawet nie goniony - również stwarza potencjalne
    > zagrożenie na drodze. W nerwach może w kogoś uderzyć. Jeśli ktoś
    > prowadzi za nim pościg, to również istnieje jakaś tam szansa, że dojdzie
    > do nieszczęścia. Generalnie jest to dość niebezpieczna zabawa i taki
    > strzał miałby na celu zlikwidowanie tego zagrożenia.

    a co bys powiedzial na sytuacje w ktoryj policja (jak jak to bylo
    niedawno w glosenj sprawie dotcyzacej czarnego mercedesa) cos sobie
    uroi, wybiegnie gosc na jezdnie i zacznie strzelac do samochodu (bo
    myslal ze to bandyta) tamten albo w niego wjedzie (obrona) albo ominie i
    oczywisce zacznei uciekac bo co mialby zrobic i teraz gdyby rozwiazanie
    o ktorym piszesz istanilo to on by nie mial szans na przezycie. I mogly
    by byc jeszcze sytuacje gdzie 'policjant' dokonuje morderstwa, bylo by
    ono wtedy bardzo trudne o ile wogole mozliwe do wykrycia.

    --
    prawie jak rzetelna informacja
    www.ZbigniewZiobro.pl