  • Data: 2006-07-29 09:20:57
    Temat: Re: policyjne morderstwo
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemek R." wrote:

    > kurwa, zostal zastrezlony gdy juz ich minal

    ...i jak tylko ich minal przestal byc zdesperowanym uzbrojonym
    bandytom, poszukiwanym w zwiazku z napadem z bronia w reku, uciekajacym
    na motocyklu.

    Byl tutaj cytat z kodeksu, byl tam pkt. 6, zaczynajacy sie jako
    alternatywa (slowo albo: ALBO) i bylo tam ladnie napisane, ze mozna
    strzelac takze do osoby podejrzanej o napad rabunkowy, i mozna strzelac
    w ramach poscigu.

    Skoro mozna strzelac, to mozna strzelac. Strzelono. Zgodnie z tym, jak
    przyjeto w paragrafach.

    > i nei bylo w tym konretnym
    > momencie zadnego zagrozenia, grrr :) jak dla mnie eot. Dalej nie
    > odpisuje co oczywiscie nie oznacza ze sie zgadzam.

    Nie wiem czemu zaciales sie z tym "bezposrednim zagrozeniem" ;)
    Przeczytja kawalek dalej i znajdziesz to co ci napisalem -- mozna
    strzelac do uciekajacych bandytow.

    To my, spoleczenstwo, przyjelismy taki zapis. Do czasu az nie przestanie
    obowiazywac mozesz si e znim nie zgadzac, ale takie jest prawo. I
    zgodnie z prawem policjanci uzyli broni. Mieli do tego prawo. I to jzu
    calkowicie bez zwiazku czy on jechal na policjanta, czy go minal. To ze
    jechal na niego bylo kolejnym sygnalem dla policjantow, ze koles sie z
    nimi nie cacka.

    > na tym wlasnie polega blad co do faktu (lub kotratypu). "broniacy sie"
    > jest przekonany, czyli liczy sie zamiar, motywacja sprawcy a nie skutek.

    Skoro liczysie motywac ja nie skutek, to mozna przyajc z duzym
    prawdopodobienstwem, ze koles pedzecy100km/h prosto na policjanta ma ma
    swiadomosc, ze jasli go uderzy (policjanta) to go zabije. Nie moze
    zalozyc, ze "wszyscypolicjanci zawsze uskocza przed rospedzonym pojazdem
    na czas" -- zatem ,twoim rozumowaniem sie poslugujac, zamiarem
    motocyklistybylo zabic policjanta.

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m