  • Data: 2024-05-25 16:39:41
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zawsze zaczynasz po francusku, nawet jak nie znasz francuskiego. Mówisz
    > np. bonżur, i szybko dodajesz, z miłym uśmiechem żeneparlepafranse.

    Oczywista oczywistość. Aż dziwne, że o tym wspomniałeś.
    Dokładnie tak samo jak starasz się w innych krajach w ich lokalnych
    językach, czy nawet zgodnie z lokalnym zwyczajem żeby być zwyczajnie
    uprzejmym.
    A jednak we Francji widać i czuć różnicę w porównaniu do innych państw
    europejskich.

    > Nagle się okazuje, że większość doskonale mówi po angielsku i nie ma
    > problemów z komunikacją.

    Przecież napisałem: często udają, że nie rozumieją po angielsku.
    Widać, że rozumie, ale udaje, że nie rozumie.
    Obsługa sklepu/stacji potrafi nawet zwyczajnie cię zignorować, gdy
    próbujesz nawiązać kontakt w innym języku niż francuski. Po prostu się
    odwracają, odchodzą i udają, że cię tam w ogóle nie ma.
    W restauracji przewracają oczami i ostentacyjnie wzdychają, czujesz, że
    ci łaskę robią przyjmując zamówienie.
    We Francji to nie jest wyjątkowe zjawisko. Ilość takich zdarzeń
    potwierdza, że to nie jest przypadek.

    Oczywiście nie wszyscy się tak zachowują i w innych państwach też można
    zetknąć się ze zwykłym buractwem. Co niczego nie z mienia jeśli chodzi o
    wyjątkową częstość takiego zachowania właśnie we Francji w porównaniu do
    innych państw.

    > Przerabiałem to ćwierć wieku temu w tandemie z
    > inną osobą,

    Ja piszę o doświadczeniach z ostatnich kilku lat, a nie z ćwierć wieku temu.
    Jest uśmiech i uprzejmość zanim się zorientują, że nie mówisz po
    francusku. Potem zwrot o 180%.

    Pozdrawiam
    Piotr