  • Data: 2024-05-23 18:58:32
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Już dopowiedział, kradzież, 278kk. Podjechałeś, nalałeś, odjechałeś bez
    > płacenia z zamiarem przywłaszczenia sobie tego paliwa.

    Tego nie wiesz. Mógł być roztargniony, albo tak jak w argumentacji w
    przypadku nie wysłania "bo mu się nie chce" tak temu "akurat teraz
    płacić się nie chce" więc gdzie tu oszustwo - przyjdzie mu chęć to
    zapłaci. Mógł być niepoczytalny, mógł być posłem. Nie wiesz dopóki nie
    zaczniesz postępowania - jak zgłasza areczek, to nic się nie sprawdza
    tylko pan dyżurny mowi a "może poszli do lasu" i idź sobie areczku do
    sądu. Jak zglasza orlen to jednak postępowanie się wszczyna, mimo że
    przecież nie ma pewności że doszło do kradzieży albo oszustwa.

    Tym się różni działanie policji w przypadku areczka, że jak nie ma 120%
    pewności że doszło do przestępstwa to go spławiają, a jak orlen czy
    allegro to się normalnie przyjmuje zawiadomienie, bo inaczej można się
    spodziewać interwencji działu prawnego, łącznie z zawiadomieniem o
    niedopelnienie obowiązków. A z prawnikami to inna gadka niż z areczkiem
    i nie zadziała tłumaczenie, że nie przyjeliśmy zawiadomienia, bo może
    wcale do przestępstwa nie doszło.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!