    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: policja pomaga
    Date: Fri, 24 May 2024 23:28:43 GMT

    On 2024-05-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A jak zważy pomidory malinowe jako zwykłe - dla pominięcia absurdalnego
    > tłumaczenia że kasy samoobsługowej ni można oszukać bo wtedy to
    > hakerstwo, to załóżmy że poszedł do kasy zwykłej i próbował przekonać

    A czy to już uznana linia, że hakerstwo? Pamiętam dyskusję, ale jak to
    bywa wnioski już mniej. Dla mnie to jest oszustwo bo czy kasa samo- czy
    tradycyjna ostatecznie wprowadza w błąd w celu blebleble np. właściciela
    sklepu.

    > kasjera że to zwykłe a nie malinowe? Albo do skrzynki narzędziowej
    > wrzuci flaszkę czy tableta w markecie.

    Do skrzynki to byłaby kradzież.

    > Do spusczenia na drzewo na etapie składania zawiadomienia, bo powie
    > przecież że się pomylił albo że tak było? Czy sieciówki na drzewo nie
    > spuszczą, bo oni mają dział prawny i będą policję szarpać?
    >
    > Różnica nie jest w tym jak oszukał a kogo oszukał.

    Pewnie jest. Z drugiej strony interesująca jest ta inwencyjność
    przepisowa :) Ale akurat w omawianym przypadku (tym oryginalnym, od
    któreg JF zaczął watek) to MZ kontrowersje jakie są, są bardziej po
    stronie etycznej niż prawnej.

    --
    Marcin