  • Data: 2024-05-25 01:59:46
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-05-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Hm, mnie sie wydaje, ze jak zobaczę na ulicy/chodniku portfel, i go
    > zabiorę, to będzie przywłaszczenie.
    > No ale przeciez jak go wezmę do reki, to staję się prawnym posiadaczem
    > i władcą :-)
    > Ale czy z paliwem nie jest inaczej? Siegnąlem po "pistolet", nalałem
    > do baku, i teraz to ja władam tym paliwem :-)

    Nie wiem czy są jakieś definicje na potrzeby kk, ale posiadanie zwykle
    związane jest z dłuższym czasem władania jakąś rzeczą. Tu tego nie ma.
    Świadomie zabierasz cos, co nie należy do Ciebie bez zamiaru zapłaty.

    Nb. jak znajdziesz portfel i go sobie zabierzesz z zamiarem
    przywłaszczenia, to MZ też jest to kradzież. A jak znajdziesz i
    zabierzesz bez zamiaru przywłaszczenia, ale potem sobie przywłaszczysz,
    to będzie przywłaszczenie :)

    --
    Marcin