  • Data: 2024-05-24 14:38:53
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nikt nikogo nie odsyła z kwitkiem.

    "Tylko skutek praktyczny jest taki, że gość przyjdzie i złoży
    zawiadomienie o przestępstwie i myśli, że w jego sprawie dzieją się
    jakieś strasznie ważne czynności. Tymczasem policjant w wolnej chwili
    (ma na to miesiąc) wydaje postanowienie o odmowie wszczęcia
    postępowania, które wysyła do prokuratury. Ta chwilę nad tym "pracuje" i
    po dwóch miesiącach zgłaszający dostaje dokument, który cofa go prawnie
    o te dwa miesiące."

    Czyli nawet gorzej, niż odesłanie z kwitkiem.
    Nie dość, że kompletnie nic w tej sprawie nie robicie, to jeszcze w
    wolnej chwili (sic!) wydajecie postanowienie o odmowie wszczęcia.
    I jeszcze się tym chwalisz... publicznie...
    Skoro masz wolną chwilę, to rusz dupę, wykonaj te "strasznie ważne
    czynności" i sprawdź, a dopiero później wydawaj postanowienie.

    > Zwróciłem uwagę kiedyś, że samo
    > niewywiązanie się z umowy jednostkowe nie jest przestępstwem i Shrek
    > oraz kilku jemu podobnych powielają ten wyrwany z kontekstu fragment.

    A ja zwróciłem ci uwagę, że nie jesteś jasnowidzem i masz zasrany
    obowiązek wykonać te "strasznie ważne czynności", bo w przeciwnym
    wypadku te postanowienia o odmowie wszczęcia wysysasz ze swojego
    brudnego palucha.

    > Po prostu decydując się na złożenie zawiadomienia trzeba przygotować się na
    > odpowiedź na podstawowe pytanie o to, na jakiej podstawie uważamy, ze
    > doszło do oszustwa.

    Na podstawie podejrzenia, że doszło do oszustwa.
    Kasa poszła. Nie ma kasy i nie ma towaru.
    Czego ci jeszcze brakuje?

    > A jak nie ma takich argumentów ani pomysłu na nie to
    > szkoda czasu na składanie bezsensownego zawiadomienia.

    Widać zgłaszającemu nie szkoda, bo ma motywację w postaci braku kasy i
    towaru. Nie ty jesteś od decydowania na co szkoda czasu zgłaszającemu.
    A za twój czas zgłaszający płaci w podatkach. Tyle, że nie za "wolne
    chwile" na wydanie postanowienia o odmowie wszczęcia, lecz za "strasznie
    ważne czynności" które mają się zadziać, ale się nie dzieją - co w
    przypływie szczerości (albo głupoty) sam przyznałeś.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr