  • Data: 2024-05-24 15:32:37
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 May 2024 10:43:23 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tylko w swoim wywodzie pomijasz krytycznie ważną kwestię dalszej
    > skuteczności. Oczywiście można przyjmować zawiadomienie w każdej
    > sprawie, która może być przestępstwem tylko po dwóch miesiącach ludzie
    > dostaną postanowienie o odmowie wszczęcia.

    Jak z góry zakładasz, że się nic nie zrobi, to oczywiscie skutecznosci
    nie będzie.

    Ja rozumiem, ze jak ukradli motocykl, rower czy wiertarkę, to nie ma
    sensu nic robić, bo i tak się nie znajdzie. Choć można by popatrzeć po
    monitoringach - może się nagrało, jak ładują do busa.

    Ale przy allegro macie jakis adres, telefon, konto bankowe - można
    ruszyć d* i coś zrobić.

    I tak, jak umiejętnie potrafisz przyjąć zgłoszenie, to równie
    umiejętnie przesłuchaj podejrzanego, aby się sam wkopał i dało się go
    zatrzymać czy aresztować.
    Posiedzi chwilę, to sam się przyzna i pójdzie na ugodę z prokuratorem
    czy sądem - przeciez o tym doskonale wiecie.

    > A jak będą odpowiednio
    > prominentni, to Policja jeszcze to poprowadzi kilka kolejnych miesięcy i
    > dopiero wówczas to umorzy. Tylko czy to działanie na korzyść
    > zawiadamiającego?

    A jak będą jeszcze bardziej prominentni, to komendant odbierze telefon
    i pogoni was do roboty ...

    J.