    Subject: Re: policja pomaga
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5cfad264$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfaf8a7$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfb3957$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfe736a$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfe76fc$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfe8358$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfea01f$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfea3f1$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfead7f$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cff7f99$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cffe782$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfffe11$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Tue, 11 Jun 2019 23:44:06 +0200

    W dniu 11.06.2019 o 21:14, J.F. pisze:

    > Tak czy inaczej - wierzac w rzeczowosc rzecznika - zatrzymano bez
    > sprawdzania alkoholu.

    Nie jest to zabronione.

    > No przeciez nie moi.

    Musz być czyiś w ogóle?

    > To by rzecznik nie pisal, ze nie zbadano, tylko ze w toku dalszego
    > sledztwa ustalono, ze alkomat byl niesprawny.

    Po pierwsze nikt nie pytał - a przynajmniej słowa w artykule o tym nie
    ma. Po za tym z tego, że nikt nie powiedział, ze był popsuty, nie wynika
    nic ponadto, że nie powiedział.

    > Tak go opiekunczo zatrzymac, dla jego wlasnego dobra. Tylko dlaczego
    > nikt tego alkoholu nie sprawdzil ?

    W jaki niby sposób? Legalizowany jest bodaj raz na rok.

    > O polnocy mogl zostac zatrzymany na podstawie podejrzenia. Alkomatow
    > co prawda policja ma duzo, ale moze oni akurat nie mieli. Powiezli na
    > SOR ... w miare prawidlowo ... ale zaraz, kazdego zatrzymanego
    > wieziecie najpierw na SOR ?

    Jeśli ma jakiekolwiek obrażenia, to w każdym razie do lekarza - żeby nie
    przypinać sie do tego SOR. Choć najczęściej na SOR.

    > Potem jednak trafil do ... izby zatrzyman, aresztu, czy jak to sie
    > nazywa.
    >
    > I tu juz obowiazkowo nalezalo sprawdzic trzezwosc.

    Co by to w kwestii zatrzymania zmieniło? Natomiast nie wykluczone, że
    hospitalizacja z godziny 5-tej była wynikiem badania. Nie wiemy, z jaką
    dokładnością podawane są te godziny w artykule. Godzina druga, to
    zarówno 2:00, ale i okres pomiędzy 1:30 ~2:30, a jak naciągnąć, to i 2:59.

    Jesli byli w szpiutatu miedzy 2, a 3, to z godzinę mogło im po
    przyjeździe z napisaniem protokołu zatrzymania. Jeśli go zbadali z
    chwili osadzania, to stwierdziwszy, ze zachowuje sie jak pijany, a jest
    trzeźwy mogli wezwać karetkę, a ta mogła na okolice 5-tej dowieźć go do
    szpitala.

    > A skoro byl trzezwy ... to pod jakim zarzutem/pozorem zatrzymano ? Bo
    > na moj gust, to nalezy niezwlocznie wypuscic. I nie mam na mysli, ze
    > w ciagu dwoch tygodni.

    Oczywiście masz rację.

    > Ile chcecie trzymac - 72h, bo tyle wolno ?

    Mieszasz pojęcia. 72 godziny, to osoba zatrzymana w zwiazku z
    podejrzeniem przestępstwa. Do wytrzeźwienia, to w ogóle 24 godzi, ale
    oczywiście do wytrzeźwienia.

    > No ale patrol nie mial alkomatu ... tzn tak podejrzewam.
    > Czy masz na mysli opiekuncze zatrzymanie juz w areszcie ?

    I jedno i drugie.

    > Ale zatrzymujecie pod jakims pozorem. Pozor wypada sprawdzic, i tu
    > juz inne instytucje moga nie pracowac.
    > Dawniej bym dal przyklad czeku bez pokrycia, ale czekow w zasadzie
    > juz nie ma ...

    No to jest "bez pokrycia", czy nie jest? Bo czeki ludzie miewają, ale za
    ich posiadanie chyba nigdy nie zatrzymywano :-)

    > No chyba tak, skoro podkreslasz, ze 72h.

    Ale 72 godziny, to czas maksymalny. Nikt dla hecy trzy doby nikogo nie
    trzyma.

    > Co ? Porzadku w szpitalu pilnowac ?

    Cokolwiek sobie wymarzysz. Przecież po 8 godzinach i 11 odpoczynku mogą
    patrolować miasto, a ktoś inny w szpitalu siedzi.

    > No trzeba, bo jak sam pisałeś - skoro zatrzymany, to trzeba pilnowac
    > :-)

    > Daze do tego, jak czesto pilnujecie pijanego, ktorego zatrzymaliscie
    > "opiekunczo", ale lekarz z SOR go jednak polozyl na oddziale ...

    Nigdy. Opiekuje się nim szpital.

    > P.S. Organizzacyjnie moze byc mniej - zmieni sie jednego
    > funkcjonariusza co 4h, to nie bedzie musial latac do toalety. Ale czy
    > to policji nie przerasta ? :-)

    Jka masz na miejscu, to można. Ale bywa, że te swoje 8 godzin
    biedujszesz "w środku niczego".

    > Widac wszystko zgodnie z przepisami :-P

    Też niekoniecznie.