eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopolicja pomagaRe: policja pomaga
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: policja pomaga
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <5cf1555a$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf548a1$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf54ea3$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf556b9$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf57e12$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf63d69$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf68721$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf690f6$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf69ff9$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf7d9d1$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf816e3$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf822d6$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cf83597$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <vn9ima65cluq$.i9l86zhobmtn.dlg@40tude.net>
    <5cf96eec$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfa3e27$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfad264$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.190608.invalid>
    <5cfbf15e$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.190608.invalid>
    <5cfc1a22$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    From: u2 <u...@o...pl>
    Date: Sat, 8 Jun 2019 22:43:12 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.7.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5cfc1a22$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 60
    Message-ID: <5cfc1de0$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 5.172.233.27
    X-Trace: 1560026592 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 529 5.172.233.27:18453
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:785377
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 08.06.2019 o 22:27, Robert Tomasik pisze:
    >>> Lekarz określa kolejności.
    >> Super, tylko nie na temat.
    > Pytałeś, kto określa kolejność. Przejdź się na dowolny SOR, to tę
    > informację znajdziesz na ścianie.

    http://szpital.mielec.pl/index.php/oddzialy/635-sor-
    przypominamy-zasady-kwalifikacji-pacjentow

    SOR: przypominamy zasady klasyfikacji pacjentów

    W medycynie ratunkowej w większości państw UE stosuje się tzw. system
    TRIAGE polegający na określaniu kolejności przyjmowania pacjentów według
    pięciu kolorów. Z zasady tej korzysta także Szpital Specjalistyczny im.
    Edmunda Biernackiego w Mielcu, który niedawno zaktualizował swój system
    triażowy.

    Pacjenci Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w pierwszej kolejności
    poddawani są klasyfikacji przez triażystów. Najpilniejszej interwencji
    wymagają pacjenci ,,czerwoni", których życiu zagraża bezpośrednie
    niebezpieczeństwo - są oni przyjmowani natychmiastowo. Pacjenci ,,żółci"
    czekają do 60 minut; natomiast pacjenci ,,zieloni" i ,,niebiescy", których
    życiu i zdrowiu nie zagraża bezpośrednie niebezpieczeństwo, mogą
    oczekiwać na wizytę do 6 - 8 godzin. Czas oczekiwania pacjentów
    ,,zielonych" i ,,niebieskich" może być znacznie krótszy, o ile na
    Szpitalnym Oddziale Ratunkowym nie znajdują się w danej chwili pacjenci
    wymagający natychmiastowej bądź bardzo pilnej pomocy.

    Warto podkreślić, że kwalifikacją pacjentów według ich stanu zajmują się
    wykwalifikowani triażyści. To właśnie od triażystów pacjent uzyskuje
    pierwszą, podstawową pomoc w postaci badań, wstępnego zaopatrzenia czy
    podania leków.- Do pacjentów i ich rodzin apelujemy, by mimo
    zdenerwowania problemami zdrowotnymi, wykazali się cierpliwością
    względem stosowanych procedur. Praca Szpitalnego Oddziału Ratunkowego
    jest pracą specyficzną i trudną. Uporządkowanie kolejności przyjmowania
    jest ważne, by ci pacjenci, którzy nie wymagają przyjęcia do szpitala,
    nie stwarzali zagrożenia utraty życia tych, których stan zdrowia wymaga
    natychmiastowej lub pilnej pomocy medycznej. To istotne wybory, jeśli
    wziąć pod uwagę, że w niektóre dni przez mielecki SOR przewija się
    przeszło sto osób - zaznacza Leszek Kwaśniewski, dyrektor mieleckiego
    szpitala. Podkreśla jednocześnie, że nawet w sytuacji długotrwałego
    oczekiwania, pacjent oznaczony kolorem ,,niebieskim" lub ,,zielonym"
    otoczony jest ciągłą opieką - poddaje się go ponownemu triażowi celem
    ustalenia, czy jego stan nie uległ pogorszeniu bądź poprawie. W
    przypadku wykrycia zmian w stanie pacjenta, zostaje on ponownie
    sklasyfikowany, a czas oczekiwania zmienia się odpowiednio do
    przypisanego koloru. Szacunkowy czas oczekiwania i kryteria
    kwalifikowania są szczegółowo opisane na tablicy informacyjnej
    znajdującej się na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym.

    - Dyrekcja i personel szpitala dba o to, by warunki udzielania pomocy na
    Szpitalnym Oddziale Ratunkowym były jak najlepsze. Jedną z ważniejszych
    inwestycji w tym zakresie było utworzenie w maju br. odrębnego
    pomieszczenia do triażowania - podkreśla dyrektor placówki. Dzięki
    wydzieleniu przestrzeni do pracy triażystów pacjenci mogą być badani i
    klasyfikowani zgodnie z zasadami TRIAGE w dogodnych, intymnych warunkach.



    --
    I love love

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1